Publicerat September 7, 201312 yr Detta är en populär post. Min mark gränsar till en gammal smalspårig järnväg som har använts av en torvmosse. För ca 5 år sedan slutade de att använda den för att istället köra torven med lastbil. Min far som också bor i byn ville då köpa loket, vagnarna och spåret men fick nej... I vintras hörde de av sig och frågade om han fortfarande var intresserad av loket och vagnarna, men de ville fortfarande inte sälja spåret. Däremot får han använda det så mycket han vill.Nu i sommar har han röjt ca 900m och bytt ut lite räls som var sönder. Nästa projekt är att röja ca700m till. Den äldsta vagnen som är från 1908 gjordes vid och fick ett nytt flak med långbänk. Allt det här har gjort att jag är väääldigt populär bland både stora och små barn.
Publicerat September 7, 201312 yr Där jag fotograferar en del så har de förr använt järnväg och tåg för att forsla torv, stock och annat. Har alltid fantiserat om hur det kan ha sett ut. Nu vet jag Skämt åsido så älskar jag nu när folk vill bevara. Tåg är inga små saker även om detta kanske inte tillhör giganterna. Riktigt kul jag kan förstå att du och fargubben är populära ! Mvh // Johannes
Publicerat September 7, 201312 yr Författare Där jag fotograferar en del så har de förr använt järnväg och tåg för att forsla torv, stock och annat. Har alltid fantiserat om hur det kan ha sett ut. Nu vet jag Skämt åsido så älskar jag nu när folk vill bevara. Tåg är inga små saker även om detta kanske inte tillhör giganterna. Riktigt kul jag kan förstå att du och fargubben är populära ! Mvh // Johannes Den gamle har ett extremt intresse av gamla jordbruksmaskiner. Han har så smått fyllt uthus och maskinhallar nu. För ett par år sedan gjorde vi julkärvar med en självbindare, de som vi inte sålde/gav bort hamnade i en gammal stationär tröska. Det händer mycket roligt på landet!
Publicerat September 7, 201312 yr Coolt det där nog allas pojkas dröm stora som små att äga ett eget tåg
Publicerat September 7, 201312 yr Den gamle har ett extremt intresse av gamla jordbruksmaskiner. Han har så smått fyllt uthus och maskinhallar nu. För ett par år sedan gjorde vi julkärvar med en självbindare, de som vi inte sålde/gav bort hamnade i en gammal stationär tröska. Det händer mycket roligt på landet! Självbindare - PORR Mvh // Johannes