Publicerat Augusti 24, 200619 yr Hej på er, Hinner inte få tag på mer trophy bonded ammo till min 30-06 innan älgjakten o tvingas därför att gå över till ngt annat > De jag funderar på är Norma Oryx eller Nosler Partition båda 180 grain, tips, råd, erfarenhet av dessa? ???
Publicerat Augusti 24, 200619 yr Hej vesslan kör med Norma Oryx du de är en bra kula med bra precision svampar upp fint.
Publicerat Augusti 24, 200619 yr Författare Hej vesslan kör med Norma Oryx du de är en bra kula med bra precision svampar upp fint. Jo det lutar åt oryxen, den är mer lik min gamla trotjänare trophy bonded
Publicerat Augusti 24, 200619 yr Varför går det inte få tag på din gamla trotjänare? Jag skulle inte våga byta bort den Har inte Vapex den på lager? Kolla Karlssons i Enköping de brukar ha hemma! Ring dit imorgon. http://www.karlssonsjakt.se/
Publicerat Augusti 24, 200619 yr Trophy bonded kan Oryx aldrig mäta sig med. Försök du få tag i TBBC istället för att bli besviken.
Publicerat Augusti 25, 200619 yr Trophy bonded kan Oryx aldrig mäta sig med. Försök du få tag i TBBC istället för att bli besviken. Nä de är ju givet men ett mycke bra altenativ om de är kris. Mvh
Publicerat Augusti 25, 200619 yr Jag tror att det är fullkomligt livsfarligt för en älg att bli påskjuten med en Oryxkula från en .30-06:a. KH Lundin sköt ett närapå fyrsiffrigt antal älgar med .30-06 och den så bespottade Silverblixtkulan (även min far skulle offra ett par fingrar för några askar fabriksammo från Norma med den kulan). Om man känner att man går ett stort antal eftersök på älg med tillhörande "klassiska rövskott"TM så har man väl kanske behov av en superduperkula. MVH! /HerrBerg
Publicerat Augusti 27, 200619 yr Trophy bonded kan Oryx aldrig mäta sig med. Försök du få tag i TBBC istället för att bli besviken. Helt rätt! i värsta fall kan du få låna de 6 plugg jag har kvar, ska jaga med 375 i år så det är ingen nödsituation här.