Publicerat Augusti 24, 200619 yr Hej alla lyckliga jägare!!! ;D Jag ska snart göra teoriprovet till jägarexamen, och undrar om det är något man ska tänka på ???. Jag skulle bli jätte glad om någon kunde tipsa mig... Tack så mycket i förväg!!!
Publicerat Augusti 24, 200619 yr Ett bra tips är att kika på svenska jägarförbundets och en del andra sidor på nätet där det finns frågor liknande dom som kommer på provet. Jag gjorde provet i våras och då var det mkt artkännedom men det varierar juh en del mellan de olika proven som finns. här har du iaf två länkar till att börja med : http://www.jagareforbundet.se/jagarexamen/default.asp http://www.riista.fi/jagexamen/ Lycka till =)
Publicerat Augusti 24, 200619 yr Precis, slarva inte med artkännedomen! Det gäller både fågel och klövvilt.. bruntstider, tänder och sånt som man nu dessvärre glömt mycket av. Dock, artkännedomen på fågel är ruskigt viktig och dessvärre svårare i praktiken än i teorin.. Mvh!
Publicerat Augusti 25, 200619 yr Skrev själv i juni, och mitt bästa råd är att du ska plugga som en tok! Det är mycket att kunna och jag gjorde tabeller över brunsttider, horntappningstider, parningstider osv osv. Underlättade inlärningen lite. Håller tummarna stenhårt! Vilket datum gäller det? /Cecilia
Publicerat Augusti 25, 200619 yr Som de andra skrivit så plugga på läs fler gånger, gå in på Jägarförbundets sida gör testerna där, då får man en viss hum om hur man ligger till. Artkännedommen är bra att läsa på ordentligt. Hoppas det går bra, när man klarat teorin så är man så stolt så.
Publicerat Augusti 25, 200619 yr En sak till som är viktig stressa inte igenom provet. Läs igenom frågorna noga.
Publicerat Augusti 26, 200619 yr Hej! Idag eller imorgon jäller det :-. Nu börgar det bli lite nervöst... Ska göra det på jakt och fiskemässan. Men man får hoppas det går bra... Pappa förhörde mig igår och då kunde jag väldigt mycket av det han frågade, men det behöver ju inte betyda att jag klarar det på mässan... Men man får väl hoppas det. Jag vill tacka alla som tipsat mig i detta smått nervösa läge . Det känns bra att veta att så många har hjälpt till!
Publicerat Augusti 26, 200619 yr Hej! Jag vill en en gång tacka er som hjälpt mig! Jag vill också säga att jag klarade provet. ;D ;D ;D ;DTacktacktack
Publicerat Augusti 26, 200619 yr GRattis grattis grattis!! jättekul att du klarade det!! Det trodde jag nog också När ska du göra resten? Tycker du att det känns mer eller mindre nervöst? /C Hej! Jag vill en en gång tacka er som hjälpt mig! Jag vill också säga att jag klarade provet. ;D ;D ;D ;DTacktacktack