Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjäääälp

Featured Replies

Publicerat

Hej alla lyckliga jägare!!! ;D Jag ska snart göra teoriprovet till jägarexamen, och undrar om det är något man ska tänka på ???. Jag skulle bli jätte glad om någon kunde tipsa mig...  :D

Tack så mycket i förväg!!!

Publicerat

Ett bra tips är att kika på svenska jägarförbundets och en del andra sidor på nätet där det finns frågor liknande dom som kommer på provet.

Jag gjorde provet i våras och då var det mkt artkännedom men det varierar juh en del mellan de olika proven som finns.

här har du iaf två länkar till att börja med :

http://www.jagareforbundet.se/jagarexamen/default.asp

http://www.riista.fi/jagexamen/

Lycka till =)

Publicerat

Precis, slarva inte med artkännedomen! Det gäller både fågel och klövvilt.. bruntstider, tänder och sånt som man nu dessvärre glömt mycket av. Dock, artkännedomen på fågel är ruskigt viktig och dessvärre svårare i praktiken än i teorin..

Mvh!

Publicerat

Skrev själv i juni, och mitt bästa råd är att du ska plugga som en tok! Det är mycket att kunna och jag gjorde tabeller över brunsttider, horntappningstider, parningstider osv osv. Underlättade inlärningen lite.

Håller tummarna stenhårt! Vilket datum gäller det?

/Cecilia

Publicerat

Som de andra skrivit så plugga på läs fler gånger, gå in på Jägarförbundets sida gör testerna där, då får man en viss hum om hur man ligger till. Artkännedommen är bra att läsa på ordentligt. Hoppas det går bra, när man klarat teorin så är man så stolt så.

Publicerat

En sak till som är viktig stressa inte igenom provet. Läs igenom frågorna  noga.

Publicerat

Hej! Idag eller imorgon jäller det  :-. Nu börgar det bli lite nervöst... Ska göra det på jakt och fiskemässan. Men man får hoppas det går bra... Pappa förhörde mig igår och då kunde jag väldigt mycket av det han frågade, men det behöver ju inte betyda att jag klarar det på mässan... Men man får väl hoppas det. Jag vill tacka alla som tipsat mig i detta smått nervösa läge :D. Det känns bra att veta att så många har hjälpt till!

Publicerat

Hej! Jag vill en en gång tacka er som hjälpt mig! Jag vill också säga att jag klarade provet. ;D ;D ;D ;DTacktacktack

Publicerat

Stort grattis pöjk ;D

Publicerat

Själv har jag rättningsmallarna så det är ju skitenkelt  ;D

Publicerat

Grattis =)

Publicerat

GRattis grattis grattis!! jättekul att du klarade det!! Det trodde jag nog också :)

När ska du göra resten? Tycker du att det känns mer eller mindre nervöst?

/C

Hej! Jag vill en en gång tacka er som hjälpt mig! Jag vill också säga att jag klarade provet. ;D ;D ;D ;DTacktacktack
Publicerat

Snyggt jobbat!!

Publicerat

Grattis och bra jobbat.