Publicerat Augusti 25, 200619 yr beviljar dom licenser för flera studsare med endast ett slustycke längre?N blev sugen på att köpa en hva 1640 till i 6.5x55.. nån som vet om det funkar och hur man går tillväga
Publicerat Augusti 25, 200619 yr Det finns inga formella hinder mot att få licens på växelsatser. Du söker bara licens som vanligt och anger växelsats istället för kulgevär. Sedan får du låta handlaren behålla slutstycket och sälja det separat - det finns många som tappar dem i skogen och de går lätt att sälja. OBS bara att en smed måste passa in slutstycket du skall ha istället eller i vartfall kontrollera låsmåttet med tolkar.
Publicerat September 2, 200619 yr Författare ringde min licenshandläggare häromdagen.. hon påstod att enligt dom nya riktlinjerna så skall allt som byggs kring en låda påverka garderoben.. alltså kan man ha en låda med flera pipor och slutstycken.. men inte flera lådor med ett slutstycke.. kan jag gå vidare .. (har inte sökt än bara hört mej för)
Publicerat September 3, 200619 yr ringde min licenshandläggare häromdagen.. hon påstod att enligt dom nya riktlinjerna så skall allt som byggs kring en låda påverka garderoben.. alltså kan man ha en låda med flera pipor och slutstycken.. men inte flera lådor med ett slutstycke.. kan jag gå vidare .. (har inte sökt än bara hört mej för)Vi som i god tro har köpt flera blaserpipor, och samtidigt med dessa köpt kompletterande stockar, inklusive "låda", hur ska vi göra tycker Ni? Vi har ju i gott samförstånd med okunniga? vapenhandlare köpt på oss flera kompletta vapen, bortsett från slutstycket, som är gemensamt för alla kombinationerna? Börjar reta mig såväl på trångsynta svenska regler som att jag tydligen blivit vapenbrottsling utan att veta om det, dessutom i gott samförstånd med två av Sveriges ledande vapenhandlare... ??? /h
Publicerat September 11, 200619 yr Hej, nu ger jag mig ut på tunn is men jag tror att Claes Johansson på RPS som i sin vapenrapport var den som aktualiserade frågan om att växelsatser inte skulle beviljas fick en knäpp på näsan av regeringen/riksdagen som inte såg detta som ett problem. MEN säker är jag inte, det kan ha varit turer efter detta som jag missat... Att licenshandläggarna har sina egna tolkningar av lagar/rekommendationer/föreskrifter vet vi sen tidigare frågan är vad som verkligen gäller?? Henrik
Publicerat September 12, 200619 yr Allt detta är rent skitsnack - som så mkt annat som härrör från CJ på RPS. De gillar bara inte att vi "kringgår" garderoben (i deras ögon)....