Publicerat Augusti 26, 200619 yr Jag var ute och snitslade till en massa älgpass på marekrna i går. Och under vandringen stötte jag upp 2 orrar , 3 morkullor och en flock på 6 st tjädrar! Hade tänk ta en promenad med kombin på fredag och undrar om Tjädrarna kan tänkas hålla sig i samma område ?
Publicerat Augusti 26, 200619 yr Den flocken kan man väl förmoda var en kull? är det på det viset så brukar man kunna hitta dom fåglarna i ungefär samma område, buss på bara;)!
Publicerat Augusti 26, 200619 yr Författare Den flocken kan man väl förmoda var en kull? är det på det viset så brukar man kunna hitta dom fåglarna i ungefär samma område, buss på bara;)! Ja då ska jag ta en repa och kolla efter dom , verkar vara väldigt gott om fågel på marken ,, kan bli en rolig höst/vinter :-*
Publicerat Augusti 26, 200619 yr Tjädern iaf är ganska stationär...såpass att man kan markera vars du stötte den på karta/GPS och fara dit dan efter för att försöka skjuta den...inte allt för sällan finns den i närheten av platsen som du stötte den på dagen före.
Publicerat Augusti 27, 200619 yr Jag är nog beredd att hålla med fredde, både Orre och Tjäder är ganska stationära. Speciellt under vintern verkar det som att skogshönsen är väldigt stationära inom ett område om det finns gott om skydd och mat där.