Publicerat Augusti 27, 200619 yr Hejsan.Någon här som gått på det gymnasiet, eller vet ngt om de? Behöver man höga betyg för att komma in.Ni som vet ngt kan väl berätta ltie kort om det..Ska välja gymnasie till jul.Så behöver lite hjälp
Publicerat Augusti 27, 200619 yr Det finns nog någon här som kan hjälpa dig med en del svar, men varför kontaktar du inte skolan själv och kollar läget, tror du får de rakaste svaren och även svar på frågor som du inte tänkt på. Lycka till och hoppas du kommer in, vad blir man för något efter 3 år i den skolan? Hälsningar Per
Publicerat Augusti 27, 200619 yr Hej! jag har gått på Naturbruksgymnasiet i osby och där var en kille i min klass som sökt till ryssby men inte kommit in, då för ca 3½ år sen var det rätt högt intagningssnitt över 180 om jag inte minns fel...e du intresserad av osby också kan jag nog svara på det mesta...
Publicerat Augusti 27, 200619 yr Tror nog Ryssbygymnasiet håller bra klass, verkar som de har bra ekonomi och lärare vad jag kan förstå. Har jagat gris med en av lärarana och han hade en riktigt bra hund på gris, en Coonhound! Har en dotter som läser där. Finns ju både en ren jaktlinje och en där man läser naturinriktning med jakt som ett slags tillval. Men ska man läsa natur får man nog inrikta sig på att plugga rätt hårt, ser ju dotter hur hon ligger i, hon går natur med turisminriktning.
Publicerat Augusti 27, 200619 yr Författare Hej! jag har gått på Naturbruksgymnasiet i osby och där var en kille i min klass som sökt till ryssby men inte kommit in, då för ca 3½ år sen var det rätt högt intagningssnitt över 180 om jag inte minns fel...e du intresserad av osby också kan jag nog svara på det mesta... jo,osby verkar oxå intressant, men vart ligger de? Mats bengt - Jo, jag tycker verkarligen ryssby verkar vara en bra skola.. hoppas man kommer in bara annars får de blir forshaga
Publicerat Augusti 28, 200619 yr Tjena viktor!!! Min bror gick på ryssby. han tyckte det var en kanon skola. hade han velat så skulle han nog läst där ännu. Ang intagningspoäng vet jag inte men min bror la inte ner mest tid i skoan så jag kan tänka mig att den kan inte vara så himla hög. Själv var jag där på et sommar läger för några år sedan, och ja måste säga att jag var helnöjd med det jag såg. mvh Tomas
Publicerat Augusti 28, 200619 yr Jävla lyxungar!!! När jag skulle gå gymnasiet så fanns det f-n inga jaktlinjer att välja > > Carpe Diem! Mvh!
Publicerat Augusti 28, 200619 yr jo,osby verkar oxå intressant, men vart ligger de? Osby ligger i norra skåne precis på gränsen till småland, hässleholm e närmaste större stad...