Publicerat Augusti 28, 200619 yr Jag vet att det skrivits hyllmeter om hagelval på forumet, men skriver ett inlägg till ändå... Frugan är intresserad av ett första hagelvapen, vad tror ni passar bäst? Har en inte allt för stor budget, max 7-8000 pengar. Eftersom vi bor i Kiruna är det inte så stort urval med vapenhandlare med begagnade vapen runt omkring och hon har inte provat många modeller innan. Man (kanske jag...) vill ju känna o klämma lite och testa anläggningen o balansen innan man betalar för vapnet. Tips på vapen ni vet finns inne hos handlare/privatpersoner? Hon är inte så stor på jorden (ca 160 cm), men inte rekylkänslig. Hjälp mig! Jag vill smida medans intresset är varmt...
Publicerat Augusti 28, 200619 yr På Trapper butiken i Boden står en drös med beg hagel brakare, ta ett snack med dom vetja, annars så slår jag till med det gamla slitna rådet om en beg Beretta, sällan man går fel då.
Publicerat Augusti 28, 200619 yr Författare Ska kolla upp Trapper! Hade gärna hittat en beg Beretta, men det är inte så lätt att hitta en... Fler tips?
Publicerat Augusti 29, 200619 yr rosen, om halvautomat är av intresse så säljer tydligen en kompis brorsa sin Beretta halvautomat modell äldre för 2500kr (om jag mins rätt) Annars har Helge Lampinen några rätt fina begagnade bössor, fast nu står det mest kombin och några få bockar samt en å annan halvautomat där.. Var senast igår och hämtade en kombi och en sbs som vi köpt. Vildmarkshörnan hade inget av intresse i den prisklassen, var väl mest classic liknande dom hade.