Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag blir så arg!

Featured Replies

Publicerat

Var ute och försökte panga lite duva imorse och gick till en åker som ja inte suttit vid förut.

Helt plötsligt ser jag någon slags trä konstruktion i skogskanten som ja blir väldigt nyfiken på.

Jag traskar dit och ser att det är en fälla av något slag.

Nyfiken som jag är öppnar  titthålet på fällan och blir så jävla förbannad.

I fällan som är av fångstsort ligger nämligen ett rävskellet.

Har fällans ägare bara låtit räven svälta ihjäl och långsamt ruttna bort eller är den skjuten och bara kvarlämnad?

Svårt att säga.....jag letade efter en kula men hittade igen iaf, dock så borde det vara ganska svårt att hitta.

Ifall räven har svultit ihjäl är det juh rent djurplågeri och ifall den "bara" är kvarlämnad så är det, enligt mig fruktansvärt fult gjort.

Skickar med två bilder på eländet men tyvärr hade ja bara min mobilkamera.

post-932-1157020552_thumb.jpg

post-22-1157020552_thumb.jpg

Publicerat

Säger inte att du har fel i din teori...me...är du helt säker att det är ett rävskellet? Kan ju vara ett betesdjur som ska locka in räven oxå. När jag förut höll på med fällor så knöt jag fast både det ena å de andra...kan se lite makabert ut ibland.

Publicerat

självklart är ja inte helt säker på det.

Dock fanns där tre surströmmingsburkar som förmodlingen använts till bete...men det kan ju har varit en kombination.

Det var bara min första tanke och jag blev lite irriterad.

Men självklart, ja är juh inte hundra nu när ja tänker efter lite.

Publicerat
självklart är ja inte helt säker på det.

Dock fanns där tre surströmmingsburkar som förmodlingen använts till bete...men det kan ju har varit en kombination.

Det var bara min första tanke och jag blev lite irriterad.

Men självklart, ja är juh inte hundra nu när ja tänker efter lite.

Borde vara ganska enkelt att se...titta om rävskelettet sitter fast i något..typ tråd,vajjer.
Publicerat

Blev så nyfiken så ja var ut en sväng nyss och det sitter inte fast på något sätt iaf

Publicerat
Blev så nyfiken så ja var ut en sväng nyss och det sitter inte fast på något sätt iaf
Då är det nog tyvärr så att den lämnats att dö i fällan...djurplågeri  >:(
Publicerat

Nog för att räven tar rådjurskid och harungar. Men när sånt här händer blir man nästan tårögd.

Fyfan vilka svin det finns. Om det nu är så att de är rävben, får hoppas imot alla odds att det inte är det.

Publicerat

mm konstig, du kan inte ta redapå vem som äger fällan och fråga han/hon syftet med de hela :- 

Publicerat

Tänkte göra ett försök med att höra mig lätt för med markägaren.

En sån där stor fälla läggs väll inte ut hur som helst allt för ofta?!

• 1 month later...
Publicerat

Arg är bara förnamnet vad man blir när man fiskar nuförtiden...pga dom j***a sälarna.  >:(  >:(

Dom har härjat och förstört allt fiske för mig dom senaste veckorna...så det är bara att ge upp med fisket för denna säsong... >:(  och då är det ju nu som siken går till allra bäst.

Jag förordar härmed fri säljakt åt alla.  ;)

Så har ser dagsfångsten ut när sälarna varit på besök...två  :o sikar som gick att ta tillvara.  >:(

post-438-1160470153_thumb.jpg

Publicerat

har ni säljakt hos er foxkiller?

Publicerat
har ni säljakt hos er foxkiller?
Yess! Vi har ca 20 licenser på säl på vårat jaktområde.

Men säljakten borde släppas fri nu ett tag för att minska på stammen för den är på tok för stor.  >:(

Publicerat

Börjar gilla dej skarp foxkiller..på dina foton är nästan alltid stövaren med,är det inte stengryt så är det minkfällor och i detta fall en hög med avbitna fiskar.

Lev med hundarna...yes :D

Publicerat
Börjar gilla dej skarp foxkiller..på dina foton är nästan alltid stövaren med,är det inte stengryt så är det minkfällor och i detta fall en hög med avbitna fiskar.

Lev med hundarna...yes :D

Så är det...mina hundar får vara med på allt...nästan.  ;)  ;D