Publicerat Augusti 31, 200619 yr Köpte just denna ammo för rådjur, räv och gås. Någon som har erfarenhet? Skottverkan och precision?
Publicerat September 1, 200619 yr Köpte några askar av den till min första studsare i 6.5. Den sköt så dåligt att jag aldrig vågade prova patronen på jakt, har således ingen aning om skottverkan osv.. Kan tllägga att jag hade en Varberger.
Publicerat September 1, 200619 yr Författare ajaj de lät ju illa. Hur illa skjöt den? Får hoppas den går fint i tikka 65 då annars är det bara att lämna tillbaka den ena asken och köpa något annat.
Publicerat September 3, 200619 yr jag har använt den i 308 och den funkar hur fint som helst, sköt bra, och fin skottverkan på både älg och rå-
Publicerat September 3, 200619 yr Författare Hmmmm och jag som nyss byte in askarna och tog Lapua Mega istället nåväl de funkar säkert de med
Publicerat September 3, 200619 yr Hmmmm och jag som nyss byte in askarna och tog Lapua Mega istället nåväl de funkar säkert de med Böt du in dom utan att ens ha testat dom ??? ... Vapen är så otroligt olika i hur dom uppför sig med laddningar och kulor...Därför ska man aldrig jämföra t.ex min bössa med din!...min kan skjuta suveränt bra med t.ex Oryx, medas din skjuter värdelöst. ENDA sättet att få ett bra svar är att åka till skjutbanan och testa! Precision - samma där, åk å testa! skottverkan - Blöt upp en j*vla massa tidningar (så du får en bunt på typ 60-70cm) ställ upp dom på skjutbanan och skjut på dom...kulan borde sitta längst bak i tidningarna väl uppsvampad och du kan separera på tidningarna och kolla på skadan. Mvh Fredde
Publicerat September 3, 200619 yr Författare Jepp bytte in dem. Läsa om flera på nätet som hade precisionsproblem med just denna ammo. Jag vill inte chansa, bättre byta in mot något som oftast går bra i de flesta bössor. har liksom inte råd att testa bort askar med dyr ammo. Är ju fattig student samt så ska jag hämta 2 bössor snart som kostar lite plenty dollars. Skottverkan i blött papper är jag väl medveten om och har testat förr. Men varför börja med sådant om man kan hitta flera olika personer som skjutit på riktiga djur och har erfarenhet av hur just den kulan har fungerat i riktigt vilt? du vet jag tar gärna den enkla vägen ;D