Publicerat Augusti 31, 200619 yr nån som har nån erfarenhet av 2,5-10x56 siktet... eller vet nån som har det? Tuben är gjord av aluminium, är det verkligen bra??? mvh johan
Publicerat September 1, 200619 yr Hej Den Trijicon 2,5-10X56 jag tittade i var riktigt, riktigt fin. Knivskarp. Riktmedlet gick lätt och snabbt att använda och att inga batterier behövs för belysningen är en enorm fördel anser jag. Siktet gav också ett robust och stryktåligt intryck. Att kikartuben är gjord i aluminium är bra. Det gör siktet starkt, rostfritt och relativt lätt. Tuber i aluminium är helt dominerande bland optiktillverkare idag. Endast ett fåtal modeller tillverkas med ståltub. Skulle själv absolut kunna tänka mig ett sånt sikte. mvh Danne
Publicerat September 3, 200619 yr Hej, Är av den uppfattningen att Meopta tillsammans med Trijicon ger mest optisk valuta för pengarna i dag. Har flera kamarater som jag bygger mina åsikter från. Trijicons riktmedel är i mitt tycke i en klass för sig när man ser till såväl flykt som pass skytte. Dessutom är det ju en klar fördel att aldrig behöva batterier, fler än en gång har jag svurit över detta med mina sikten. Amerikanska marinkåren har lagt in en mega order på ett sjukt antal miljarder till trijicon. Alla marinkårs soldater skall ha trijicon fast 4x på sina automatvapen framåt var det tänkt. Säger nog lite om företagets kvalitets image. Mvh Magnus
Publicerat September 19, 200619 yr Hallo! Belysningen i det märket nu nämner håller i en livstid...och därutöver. Tänk dock på att detta är samma belysning som försvaret använder sig av - inte riktigt lika bra som batteribelyst(pga effekten. Kvaliten är bra men även dessa kikare har ökat markant i pris sista tiden. Köp en tysk kvalitetskikare istället - tipset till samtliga är www.jilas.dk, där man kan köpa zeiss, swarowski mkfl till oerhört bra priser. Köpte nyss en victory 3-12 56 med belysning + stålfästen för 13.700 kronor. Kruxet ä'r att du måste betala ALLT i förväg. Rekommenderar detta företag! RG
Publicerat September 19, 200619 yr Tjenis! Jag införskaffade ett Trijicon 2,5-10*56 för Ca 1 år sedan och är Grymt nöjd!! Har dock inte jämfört med sikten typ Zeiss el dyl. Men priset var avgörande, Jag betalade 4700:- för ett nytt på Ebay.com. Eftersom jag åker över till USA 1 gng per år så funkar detta i mitt fall. Åter till Siktet, Som sagt var så är jag riktigt nöjd med det, Sitter man och väntar in en bock i det där sista ljuset så kommer det till sin rätt, man har bättre ljus i siktet än när man tittar utan. Sen är det skönt att slippa tänka på batterierna samt att det justerar ljuset på riktpunkten i siktet automatiskt. Rekommenderar detta sikte med varmt hjärta! ;D ;D /Jrz