Publicerat Mars 21, 200521 yr Jag heter Erik och bor i Umeå där jag studerar. Jagar det mesta men favoritjakten är med stående fågelhund främst settrar. Har ingen sådan hund själv för tillfället utan det får farsan hålla med. Däremot har jag en ung opövad jämthund som det ska bli riktigt spännande att släppa till hösten. Jakten bedrivs på lite olika håll skogsfågeljakten på Orsa finnmark, ripjakten i Oviksfjällen, älgjakten utaför bräcke samt att jag har 6000 ha jaktmark genom skolan i umeå så det blir lite farande under året.
Publicerat Mars 21, 200521 yr Välkommen! Roligt med en till med ställande hund. Var kommer jämten ifrån?
Publicerat Mars 21, 200521 yr Tackar för välkommnandet! Jakten i oviksfjällen är i mitt tycke helt ok har ioförsig inte jagat så många andra fjäll men det finns då alltid fågel där, så mycket att det är värt att jaga åtminstonde Hallen är du från Hallen? stugan vår ligger bara ca 2 mil därifrån. Jämten kommer från P-A´s uppfödning mycket riktigt ;D
Publicerat Mars 21, 200521 yr Hur går studierna? Du borde väl vara klar snart? Jag o Pelle ex-jobbar för fullt. Man lider nu mellan säsongerna, hundarna blir svagare o svagare medans grisarna växer sig starkare i skogen ;D Har du varit och spanat efter Bisam, ni har väl det på skolans marker där uppe?
Publicerat Mars 21, 200521 yr Jo jag exjobbar jag med och visst borde jag vara klar, men det är lite motivationsproblem Jag har inte kollat upp hur det ser ut med bisam ännu är ganska mycket snö här och jag lämnade skidorna i stugan efter julovet, dumt nog. Men om det här vädret fortsätter borde både bisam o bävern snart komma igång. De e ju snart påsk o bäver o bisam räknas ju som fisk så man får väl bygga upp ett lager av dessa inför fastan
Publicerat Mars 21, 200521 yr Hallen är du från Hallen? stugan vår ligger bara ca 2 mil därifrån. ;D ;D ;D Nä! Jag har min stuga i Mårdsel. Hallen är mitt barndoms smeknamn.