Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
Hipshot

PC-trassel..

Recommended Posts

Hipshot

Känns som jag närmar mej en hårdisk krasch här.. tänkte dra symtomen här så märks det om någon med koll nappar och presenterar en enkel och trevlig lösning  ;D (Japp optimist!)

Igår när jag startade burken så fick jag ett felmeddelande direkt vid start. Ett program som hette CCAPP.EXE gapade om bristande minnesresurser eller något.

Under en längre tid så har mitt virusprogram (Norton) strulat, det lägger bara av varpå mailen havererar. Man fimpar då virusprogrammet och startar om det så går det i 5 minuter till innan det hänger sig igen. Får även där ett felmeddelande, taskigt med minne och någon felkod.. sister och väntar nu på att det ska skita sig så jag får alla uppgifter..

Hela skiten började med att Windows Visual C++ började strula. Runtime Error! och en felkod R6025. Pure virtual funtion call. När detta inträffar så rasar Norton och så får man felmeddelande för det med..

Sen kom då det här ccApp.exe programfel. Sitter och försöker tyda en skärmdump som jag gjorde med det är svårt att se då texten är liten. Felet som uppstår är tydligen " The memory could not be "read".

Tjoho! Nu brakade det! Nu ska vi se vad det står.. Samma som ovan, Microsoft Visual C++ Runtime Library och program C:/program/outlook Express/msimn.exe. Sen står det R 6025 och -pure virtual function call. Nu funkar alltså inte mitt virusprogram och jag måste starta om det.

Det här ccApp.exe händer mer sällan, fan vet vad det innebär..

Någon som kan tolka denna soppa?

Mvh!

Mickepc

Vad har du för operativ på datorn ???

Om du har Winxp så kan du under uppstart trycka på f8 knappen så får du en ny meny och där väljer du starta med senaste fungerande konfiguration så kanske det rättar till felet åt dig.

Annars så är det nog lättast att avinstalera Norton och instalera omdet igen det låter som att du har lyckats avinstalera nån fil som den söker

Ett annat sätt som du oxå kan prova är att gå in på den här datorn och högerklicka på c: välj egenskaper och sedan verktyg, felkontroll och bocka i rutan reparera fel i filsystemet och starta.

Hoppas att något tipps hjälpte

Mvh Micke

Hipshot
Vad har du för operativ på datorn ???

Om du har Winxp så kan du under uppstart trycka på f8 knappen så får du en ny meny och där väljer du starta med senaste fungerande konfiguration så kanske det rättar till felet åt dig.

Annars så är det nog lättast att avinstalera Norton och instalera omdet igen det låter som att du har lyckats avinstalera nån fil som den söker

Ett annat sätt som du oxå kan prova är att gå in på den här datorn och högerklicka på c: välj egenskaper och sedan verktyg, felkontroll och bocka i rutan reparera fel i filsystemet och starta.

Hoppas att något tipps hjälpte

Mvh Micke

F8.. ska testa det och se vad som händer.. Är dock rädd för att problemet sitter i mjukvaran till opertivsystemet eller något annat program så jag är inte säker på vad det kan göra för nytta att avinstallera Norton... Men givetvis så lär man testa..bara man hittar cd-skivorna och produktnyckel och skit.. 

Kört alla felkontroller som jag hittat men utan napp..

Testar lite..

Mvh!

Pitepalt

Skippa Norton Virus!! Alltid är det något med det där skitprogrammet. Som sagt var så hör ccapp.exe ihop med skiten..

http://www.avast.com/ har en jäkla bra gratisprogram som varken segar ner eller krånglar. Enda som måste göras är att registrera sig

dptrapper

Som gammal datatekniker skulle jag råda dig att koppla bort datorn från internet. Avinstallera sedan norton på sedvanligt sätt. Välj NEJ när det kommer upp frågor om att vissa filer kan tas bort.

Testa sedan att avinstallera andra skräpprogram som du ev har på dator och som du aldrig använder.

Innan du gör detta så ladda hem ex adaware från http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/ det programmet kan du använda sen för att rensa bort ev skit som finns i din pc.

Ladda även hem senaste servicepacket och installera om det

Lägg in nytt virusprogram kör en fullständig kill på datorn och koppla upp dig igen. Detta borde hjälpa men som sagt senaste fungerande konfiguration bör kanske fungera med.

Har du virus så gå ut på nätet och hämta hem den seciella fix som finns för just det viruset, det brukar finnas hos tex www.symantec.com

Alltså

1.ladda hem nyaste servicepacket utan att installera det

2. ladda hem adaware

3. ladda hem nytt virusprg utan att installera det

4. koppla bort från internet

5. Avinstallera Nortonskräpet (glöm ej välja nej på alla då den börjar radera filer)

6. lägg på nyaste servicepacket

7. installera nytt virusskydd

8. installera adaware och uppdatera det samt kör prgramet

9. Kör en fullständig viruskoll

10 . kör även en defragmentering

Funkar inte skiten då så kan jag koppla upp mig nån kväll mot din pc och fixa skiten om tid finnes.

Nåväl ha så kul, själv ska ja jaga sjöfågel imorgon kväll  ;D

dptrapper

Förresten har du google, yahoo eller annan toolbar i explorer så avinstallera pronto. De brukar gömma avinstallationsknappen dessa program och hittar du dem inte så hojta till i pm så ska ja berätta. Tills vidare kan jag säga fågel fisk eller mitt emellan?  ;D

Mickepc

Jag jobbar som data/nätverks konsult och brukar stöta på folk som har just sådana hära fel och med 99,9% så är det inget virus utan felet ligger i antingen norton eller windows då du får en minnes dump på c++ det brukar då oftast vara explorer(webläsaren) eller msn som spökar det är nån fil som du av misstag har avinstalerat eller så har du testat nått prog som har instalerats på antingen msn eller webläsaren och sedan i avinstaleringen så har det blivit något galet och skrivningen till systemregistret eller config filen har blivit fel så windows tror fortfarande att det programmet är instalerat.

Och CCAPP.EXE har med nortons automatiska uppdatering att göra och det kan oxå vara den som spökar då Runtime Error! och felkod R6025. Pure virtual funtion call har med just dom här felen att göra iomed att du beskrev att datorn hänger sig då norton börjar så var det därför jag tippsa om att du skulle prova instalera om det för att se om det var den som spöka uteslutnings metoden börja med det prog som bråkar

Och du behöver inte koppla ner dig från nätet då du gör det utan det du inte ska göra under tiden du av och återinstalerar norton är att surfa eller ta hem mail så får du inga virus och sedan som dptrapper skriver ladda ner adaware så du får bort alla spion program och gå även igenom med läggatill tabort program och avinstalera alla program du inte använder så får du en renare och snabbare dator.

Och sedan så tycker jag att norton är ett av dom bästa virus prog som finns på marknaden visst den slöar ner datorn lite men jag har haft det i säkert 20 års tid och det har krånglat väldigt lite och är snabb med sina uppdateringar mot virushot om man jämför med andra program som jag testat.

Och visst finns det flera virusprog som är gratis och hyffsade men inget jag rekomenderar för oftast är det alltid nån hållhake på sådana program för inget är gratis på nätet hur mycket dom än påstår det så får man alltid sena uppdateringar mot hot, spionprog, spam, smygreklam då man oftast måste rega sig för att ladda ner sådana program

listan kan göras lång. Men smaken är som baken  ;D du gör naturligtvis som du vill och använder dom prog som du tycker är bra så blir säkert allt bra  ;D

Oj det blev mycke det här : =) hoppas det löste sig för dig

Mvh Micke

Guest bluebird

Som systemadmin, dbadmin och programerare så tycker jag att du skall undvika alla råd som säger att du skall installeravirusprogram  ;D ;D ;D

I övrigt så är det sunda råd.

Hipshot

Wow!

Har ältat mina problem rätt mycket men aldrig fått sån respons som här, många tack!!!!

Hinner inte ge mej på skiten nu, precis hemkommen från andjakt och ska iväg igen i morgon bitti.. men!

Körde den där F8 mojen vid uppstart och när jag slog på ikväll så havererade det som vanligt.. Även kört autofix eller vad det var via högerklick på C:/ utan lycka.

En parentes.. skiten havererar inte i samband med att Norton sparkar igång sin virus koll utan det sker betydligt oftare än så!

Blir en heldag med att försöka fixa detta, ska iaf utgå ifrån de tips och råd ni givit!

Mvh!

Pitepalt

Men norton ligger i bakgrunden och suger resurser.

Mitt råd är att testa avinstallera och de vad som händer  ;)

Som sagt var så är avast ett höjdarprogram. Ingen reklam och täta uppdateringar