Publicerat September 11, 201312 yr Vart köper jag lämpligast ett epoxy för skaftlimning? Det får inte vara för snabbhärdande och så ska det förstås vara starkt som attan. Det får inte vara färgat och dessutom vill jag ha lite större kvantitet än de småsprutor man hittar hos de lokala bygghandlarna. Hjälp mig!!
Publicerat September 11, 201312 yr Strong epoxy professional 150ml tuber finns att köpa på Nordell knives hemsida. Det är 2 separata tuber typ tandkrämstuber som du blandar själv. Kör med dessa sedan många år tillbaka sitter som tusan!
Publicerat September 11, 201312 yr Författare Ok, jo hade sett det. Vart dock lite fundersam eftersom det står strong epoxy araldit BLÅ. Men jag antar att den är genomskinlig då?
Publicerat September 14, 201312 yr Författare Kan man få denna epoxy mer lättrinnig genom att värma den?
Publicerat September 16, 201312 yr Det ska nog funka, det är så folk gör när dom tillverkar egna vobblers vad jag förstått. Varför du vill ha den rinnigare är jag nyfiken på?
Publicerat September 16, 201312 yr Författare Om jag gör stickstång med ett helt skaft (inte separata skaftbitar) så skulle jag vilja kunna hälla ner epoxyn i skafthålet.
Publicerat September 16, 201312 yr Det förstås! Ska nog funka, nu har jag inte gjort så många helskaft men dom har suttit fast bra även utan värmt lim.
Publicerat November 2, 201312 yr Nu är det ju så att kombinationen Epoxi och värme leder till snabbare härdning, och hållbarare komposit. Viskositeten påverkas givetvis också, men härdtiden minskar radikalt så innan hårtorken eller värmepistolen åker fram är det bra att ha allt på plats...
Publicerat November 3, 201312 yr http://www.nilsmalmgren.se/ har ett stort sortiment epoxi för olika applikationer byggnation, industri, båt-och bilbyggnad tror dom har i olika viskositeter. DT