Publicerat September 12, 201312 yr Happ blasern såldes till annan kille ån mig vilket är helt okej för som rubriken antyder så är det ingen rakrepeter på ingång iaf! Fick till jobbet för 3 dagar sen 2 paket från browning. Happ tänkte jag o öppnade dessa med inställningen på att skriva in browning maral bössor. Men ack så fel jag hade! Öppnade första o där låg något som fick mig o småle. En browning varmint nerbäddad i en grs varmint kolv. Lyfte upp denna skapelse och jäklar i mig vilken trevlig balans det var i den, vikten var helt lagom på 3, 6kg med lagom lång pipa. Fick 308win till jobbet men beställde hem en i 6.5x55. Kommer i mitten av oktober så skickar in en öppen licensansökan tills vidare. Uppföljning kommer när bössan anlänt och ska testas. Monterar swarovski 4-16x50 på den tills vidare när jag funnit lämpligt sikte till den som lämpar sig för både jakt och skytte!
Publicerat September 12, 201312 yr Happ blasern såldes till annan kille ån mig vilket är helt okej för som rubriken antyder så är det ingen rakrepeter på ingång iaf! Fick till jobbet för 3 dagar sen 2 paket från browning. Happ tänkte jag o öppnade dessa med inställningen på att skriva in browning maral bössor. Men ack så fel jag hade! Öppnade första o där låg något som fick mig o småle. En browning varmint nerbäddad i en grs varmint kolv. Lyfte upp denna skapelse och jäklar i mig vilken trevlig balans det var i den, vikten var helt lagom på 3, 6kg med lagom lång pipa. Fick 308win till jobbet men beställde hem en i 6.5x55. Kommer i mitten av oktober så skickar in en öppen licensansökan tills vidare. Uppföljning kommer när bössan anlänt och ska testas. Monterar swarovski 4-16x50 på den tills vidare när jag funnit lämpligt sikte till den som lämpar sig för både jakt och skytte! Nyfiken på en sådan Har nyligen köpt ett swarre z6i 2,5-15x56 och trijicon 5-20x50. Är detta sikten du är nyfiken på får du gärna låna och prova. Inte fått mina pangar de ska sitta på så de ligger i kartong till ingen nytta. De ska sitta på black bear 8x57 respektive tikka super varmint 6,5x55.
Publicerat September 13, 201312 yr Författare 17995kr på ett ca du får klämma o känna när du kommer in nästa gång. Grymt trevlig absolut. Angående sikterna så kan vi ju ta en skjutning på banan sen o testa lite olika sikten på olika bössor o snacka skit samtidigt!
Publicerat September 13, 201312 yr 17995kr på ett ca du får klämma o känna när du kommer in nästa gång. Grymt trevlig absolut. Angående sikterna så kan vi ju ta en skjutning på banan sen o testa lite olika sikten på olika bössor o snacka skit samtidigt! Vågar knappt då man säkert börjar rota i alla möjliga och omöjliga "finansieringalternativ"
Publicerat September 16, 201312 yr Författare Såhär ser den ut jäkligt trevlig är den verkligen! Får se om de blir en rcc på denna framöver
Publicerat September 16, 201312 yr Författare Man kan tyvärr inte köpa sig till kunskap men jag behöver all hjälp jag kan mtp vilken amatör man är
Publicerat September 16, 201312 yr Jag har en r93 med grs stock och två flutade pipor,270wsm och 6xc. ska dit med maxximdämpare nästa vecka men den känns grymt trevlig! kikarvalen blev helia 5 2,4-12x56 till 270wsm och på 6xc blev det en helia ki 6-24, jo jag gillar helia! På helixen har jag swarre z6i 1-6 och helia 5! tycker nog att grsen är trevligare att skjuta prick/vak med men helixen trevligare till drevjakt!
Publicerat September 16, 201312 yr Författare Jo inte är grsen någon renodlad drevjaktskolv. Till de har jag remington seven med aimpoint monterad. Helian är trevlig får dock se vad man kan lägga på kikare sen! Beror lite på hur det går med drillingbytet o vad man hittar där. Tänkte främst ett nightforce men som sagt. Får se
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Börjar närma sig leverans av bössan. Eller inte riktigt. Ska ringa lightforce imorgon o höra om dom har warneskena för browning x-bolt. Lite överkurs kanske men hoppas dom har en 20MOA skena till denna som den dom har till a-bolt. Lutar även åt dämpare på även denna bössa. Dock hålla vikten nere så en RCC kolfiberdämpare lockar rejält mtp vikten!
Publicerat Oktober 8, 201312 yr Författare Kom ett stycke roligt paket till jobbet idag från Browning! Mer uppdateringar kommer framöver. Hoppas på testskjutning av bössan i helgen om vädret tillåter. Just nu en 7m/sec här o mer i byarna... jävla draghåla men ska bli skoj o testa den iaf. Börjar med en ask scandium för att få lite hylsor o lära känna bössan.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Författare På gott och ont börjar jag detta inlägget med. Det goda är att bössan är överlag jäklict trevlig o hanskas med. Utan dämpare då menat. Ej testat med dämpare men tänkte försöka låta bli de i början iaf. Det onda är följande: då det är en long action så fick jag inte swarovskin att komma så långt bak jag ville. Hade behövt ca 5-7mm bak till. Och trycket! 1.4kg o då är det inställt på det lättaste! Bara 0.5-0.7kg för tungt för min smak! Ska forska lite mer om detta men verkar funnits en fjäder som skulle få ner det till 1kg iaf men går ej att uppbringa! Aja lättare ska de vara iaf! Hur ska detta lösas då? Nu låter jag väldigt negativ men jag är nöjd! Jäkligt trevlig och go bössa. Tror absolut denna kan bli trevlig bekantskap i skogen när trycket är fixat och picatinny skenan är beställd med 20moa lutningen. ( får hoppas dom får skicka den nu då oxå! )
Publicerat Oktober 10, 201312 yr På gott och ont börjar jag detta inlägget med. Det goda är att bössan är överlag jäklict trevlig o hanskas med. Utan dämpare då menat. Ej testat med dämpare men tänkte försöka låta bli de i början iaf. Det onda är följande: då det är en long action så fick jag inte swarovskin att komma så långt bak jag ville. Hade behövt ca 5-7mm bak till. Och trycket! 1.4kg o då är det inställt på det lättaste! Bara 0.5-0.7kg för tungt för min smak! Ska forska lite mer om detta men verkar funnits en fjäder som skulle få ner det till 1kg iaf men går ej att uppbringa! Aja lättare ska de vara iaf! Hur ska detta lösas då? Nu låter jag väldigt negativ men jag är nöjd! Jäkligt trevlig och go bössa. Tror absolut denna kan bli trevlig bekantskap i skogen när trycket är fixat och picatinny skenan är beställd med 20moa lutningen. ( får hoppas dom får skicka den nu då oxå! ) Gomorron. Jag letar också en fjäder till min X-bolt. Hör gärna av dig om du hittar nåt. /Lars.
Publicerat Oktober 12, 201312 yr Författare Varken timney eller någon verkar ha o dom med skenan verkar ej vilja sälja hit. Kanske hittat mellanhand dock så ska maila han i usa som har exporttillstånd. Happ första skjutningen med browningen och något är galet. 40cm till höger när jag skruvat max på siktet. Monterat av o på igen samt nollat kikaren mot spegel utan skillnad. Misstänker stålklackarna som var väl råa så ska bytas omgående! O nu till de roliga!
Publicerat Oktober 12, 201312 yr Författare Första bilden närmast tummen är en 5 skottare med jaktmatch på 80m. Andra är en 5 skottare vilket man kan se det 5e skottet döljer sig under den vita klisterlappen på bilden. Varför skjuta bra två ggr lixom? Samma avstånd där!
Publicerat Oktober 17, 201312 yr Författare Pratade lite som snabbast igår med browningförsäljaren här i landet. Han beklagade det inträffade med klackarna o skulle skicka nya omgående. Bra service dedär!! Bössan står i vapenstället med pipan indränkt med diverse kemikalier. Nya siktet väntas anlända om ca 2-3v. Blir nog en sväng till skjutbanan på tisdag och skjuta in den samt skjuta någon laddning med nosler cc 140gr kulorna. Tänkte även ge mig på 300m vallen trots jaktmatchen skotten tror jag även detta kan bli en fröjd. Snäll o len rekyl som närmast kan liknas en 223a o inte en 6.5a. Bössan är verkligen en fröjd och ska bli intressant o se vad den går för i framtiden.
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Författare Brukar sägas att jänkarna är måna om sina kunder. Tydligen inte alls. Efter att ha väntat 1.5 vecka på svar på 3 mail så lessna jag på väntan därifrån. Tittade i montagenirvanas bok ( apel ) o visst hade dom en skena till x-bolten med där Saknade lutning på den men banan hemma är bara 300m ändå så ska nog klara mig tills vidare iaf. Så skenan är beställd o ringarna finns på jobbet. Nu bara den ljuvliga väntan på att skenan ska anlända samt siktet likaså! Licensen kan jag glömma än på 2-3 månader så enbart pappskytte står för dörren detta året!