Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur är denna kolven?

Featured Replies

Publicerat

mm jag har stockat två av mina gammla bössor med sådana. Känns helt ok men jag bäddade  mina och bäddade ner ett 10mm kilstål i pipkanalen för jag inbillade mej att den kändes lite mjuk i framändan. sen var jag nöjd tills jag hittade roligare projekt.

Publicerat
  • Författare

Gött.. Du bo inte i Småland nånstans eller? Vore skönt att klämma å känna lite :)

Publicerat

nope och jag har inte dom påkarna kvar. Det är ganska rörligt i mitt skåp om man säger så :)

Publicerat

Är väl samma kolv som sitter på remington 700 sps. Hur långt har du till Torsbo?

/Patrik

Publicerat
  • Författare

Okej, men tack för trevlig inputt ;)

Publicerat
  • Författare

Är väl samma kolv som sitter på remington 700 sps. Hur långt har du till Torsbo?

/Patrik

ett par timmar tar de cirkus.. Men kan ju ta de på vägs till gbg nån gång ;)
Publicerat

Tänkte att dom har ju garanterat någon hougebestyckad remington inne, då kan du ju klämma för glatta livet, men du kanske har någon annan handlare lite närmare som har något liknande hemma. Ring runt och fråga lite, det kostar ju inte många ören.

/P

Publicerat
  • Författare

Tänkte att dom har ju garanterat någon hougebestyckad remington inne, då kan du ju klämma för glatta livet, men du kanske har någon annan handlare lite närmare som har något liknande hemma. Ring runt och fråga lite, det kostar ju inte många ören.

/P

Ne, ja ringer ju gratis ;)
Publicerat

Har lite funderingar på att byta kolv på den ena bössan.. Har tittat lite på denna http://www.midway.se/epages/MidwaySverige.sf/secc43036147a/?ObjectPath=/Shops/MidwaySverige/Products/480661&

Någon som känt på den å kan ge lite plus å minus :)

/Erik

Erik,

Jag köpte en till min gamla HVA 648 (8*57JS i M98 låda) när jag restaurerade upp den och måste säga att jag är helnöjd.

Då du efterfrågade en lista:

Plus:

Priset - Sett till alternativen

Midway - Leverans på 1½v och inget krångel överhuvudtaget

Dött material - Skötsel = 0

Lättanpassad - Fick karva lite för att få fri slutstyckesgång med en rundad rasp, men i övrigt så passade den som handen i handsken

Minus:

Vikten - Lite för lätt för mig för mig, men kommer åtgärda det med dämpare till nästa år

Dött material - Charm = 0

Rak kolv - Om du inte kör öppna riktmedel, eller har Svea rikes tjockaste kinder, så kommer du behöva köpa en kolvkamshöjare i stil Beartooth eller rundstav + eltejp för att blicken ska ligga i korset

Summa summarum så är jag helnöjd med resultatet.

V.h.

Daniel

Publicerat
  • Författare

Erik,

Jag köpte en till min gamla HVA 648 (8*57JS i M98 låda) när jag restaurerade upp den och måste säga att jag är helnöjd.

Plus:

Lättanpassad - Fick karva lite för att få fri slutstyckesgång med en rundad rasp, men i övrigt så passade den som handen i handsken

Minus:

Vikten - Lite för lätt för mig för mig, men kommer åtgärda det med dämpare till nästa år

Rak kolv - Om du inte kör öppna riktmedel, eller har Svea rikes tjockaste kinder, så kommer du behöva köpa en kolvkamshöjare i stil Beartooth eller rundstav + eltejp för att blicken ska ligga i korset

V.h.

Daniel

De låter ju lovande.. Det är precis samma bössa som din som jag har. Å tanken är att ja ska använda både öppna och kikare.. Men vi får se vart de landar.. Tack för bra info :)
Publicerat
  • Författare

Erik,

Plus:

Minus:

V.h.

Daniel

De låter ju lovande.. Det är precis samma bössa som din som jag har. Å tanken är att ja ska använda både öppna och kikare.. Men vi får se vart de landar.. Tack för bra info :)
Publicerat

Ok låter fin fint, lycka till!