Publicerat September 14, 201312 yr Letar efter en bra bil att ha att köra till jobb med och som duger på jakten och här hemma att köra skit till tippen med. Krav inte Ford inte suv för jag har tröttnat på att låna släp och har ingen stans att förvara en dylik om jag skulle köpa en. inte nyare än 05 inte äldre än 95 och inte dubbelhytt då jag vill ha så stort flak som möjligt. Det bör vara en Diesel JAg frågar för att jag vill ha reda på fel och brister på dom olika fabrikaten.
Publicerat September 14, 201312 yr Jag har en Subaru outback. Den duger absolut till det du ska ha den till. Nackdelarna är väl att den lite dåligt ljudisolerad och AC'n kunde varit kraftigare. Fördelarna är att den drar rätt lite 0,6liter/mil blandad körning (diesel), den känns väldigt "robust" och framför allt är den betydligt billigare än motsvarande bilar av andra märken (Audi allroad, vw alltrack, xc90). Den lastar också väldigt mycket, vi var på semester i somras med tre hundar ( två labbar och en setter) i två burar, plus packning för en vecka till tå vuxna, två barn och som sagt tre hundar.
Publicerat September 14, 201312 yr Jag menar förstås xc70 och inget annat... Nu såg jag dessutom att du ville ha en bil med flak vilket förstås subarun inte har...
Publicerat September 14, 201312 yr Får väl köpa dig en riktig pickup, ingen med en tvålkopp bakom hytten, det skulle ju vara ett flak. Den här saknar ingenting Det finns billigare
Publicerat September 14, 201312 yr Författare Ja en pickup blir det. Men vilken det är frågan har hört mycket skit om L200 och uplevt en del tråkigheter med Kingcab/Navara så man är lite försiktig.
Publicerat September 14, 201312 yr Haft en king cab 04 där rasade motorn, köpte isuzu där bråkade fodret i motorn. Köpte en hilux 04 vilket är ett val jag aldrig ångrat även om jag inte äger den idag. Fords pickuper är grymt fina så även cheva/gmc och dodge. Fast ska man ha amerikanskt och diesel så är svaret cummins diesel. Blir det en Japs så är Toyota de bästa och då en hilux. Vill du komma billigare undan köper du cheva s10
Publicerat September 14, 201312 yr Författare mm Toyota är en stark kandidat men har även spanat in en Mazda B2500 men dom har man inte hört ett ljud om.
Publicerat September 14, 201312 yr Det är samma skit alltihop . Kolla bara om den är väl vårdad och kamremmen / kedja är byt och om den är väl servad vilken än av märkena du tittar på! Och hoppas på det bästa! Lycka till
Publicerat September 14, 201312 yr Jag gör ett nytt försök och lägger in ett test av Toyota hilux. Den verkar rätt hållbar...
Publicerat September 14, 201312 yr Kör nu Rav4. Drömmen är en Land cruiser 75 med flak men därefter kommer Hilux och Hiluxen är ju också betydligt mer realistisk.. L200 är inte dåliga, men inte i Toyotas kvalité vad jag hört plus att, jag vet inte om det var modellen som var mellan någon gång och 04 så rasade motorerna en efter en (minnet dåligt men något liknande).. Mvh // Johannes
Publicerat September 16, 201312 yr Jag gör ett nytt försök och lägger in ett test av Toyota hilux. Den verkar rätt hållbar... Lite annat än slit och släng kvalite
Publicerat September 16, 201312 yr Någon som mellan tummen och pekfingret har koll på vad Pick-up i L200 och Navara storlek drar per mil? (diesel motorn)
Publicerat September 16, 201312 yr Den pickup av årsmodell 05 eller äldre som jag skulle kunna tänka mig att köpa baserat på mina erfarenheter är i första hand Toyotas och i andra hand en King Cab, inte en Navara, desto mindre elektronik och fina knappar för drift och sådant desto bättre. L200 jag kört en hel del i jobbet som jag har för mig var en 2001 kunde dra något helt horribelt med soppa på landsväg, något jag hört från andra också. Någon som mellan tummen och pekfingret har koll på vad Pick-up i L200 och Navara storlek drar per mil? (diesel motorn) Det beror ganska mycket på årsmodell samt växellåda, billigaste jag kört var 0,8 men det var på sommaren utan någon fyrhjulsdrift i ett försök att se hur billigt jag kunde köra, mellan 1-1,5 är nog mera normalt beroende på hur mycket man har på flak och släp.
Publicerat September 16, 201312 yr Någon som mellan tummen och pekfingret har koll på vad Pick-up i L200 och Navara storlek drar per mil? (diesel motorn)Normalt 0.9 en -99.
Publicerat September 16, 201312 yr Jag gör ett nytt försök och lägger in ett test av Toyota hilux. Den verkar rätt hållbar... Har en likadan modell och jag lovar dig, det som visas i videon är sant för satan vad min går fint efter ett par rejäla incidenter.. Dock kollar jag nu runt på Mazda BT-50, mazdas sista pickup innan de fick nytt namn och döptes om till Ford Ranger, görs fortfarande i samma fabriker i Thailand. Bränslesnål och mkt pickup för pengarna.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Kan rekommendera ford ranger.hade en 05:a i tre år.aldrig några problem, starta ner i minus 28 utan motorvärmare.i princip samma bil som mazda men forden som är gjord i Thailand har något lägre priser på delar Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 11, 201312 yr Hmmm. Har haft en -91:a s10, en riktigt bra pansarvagn. En aning låg jämfört med andra pickisar i samma klass. Men tog sig fram bra ändå. Dock gör den långa hjulbasen det lite besvärligt ibland. Sneglat på en lite nyare s10, -94(eller var det -93 som nästa gen kom....?) och framåt. Men dom är tom lägre. Känns mer som en "yrkespickis" än skogspickis. -91:an drog riktigt duktigt med bränsle, 4,3l 6:a så det är bra bottenvrid i den. Fullt jämförbart med en v8:a. Den nyare motorn ska tydligen vara något effektivare och bränsle snålare. Har bekantat mig med Mazda 2500 genom räddningstjänsten under de år jag var aktiv där. Inget jag skulle sätta som första val privat, inte ens 2:a eller 3:e hands val heller! Gick dåligt, små krångel trots bara ca 2000-3000 mil. Halvdan framkomlighet. S10:an vart klart mycket bättre. Åker nu en -95:ans Taro, dvs en VW monterad Hilux. Är riktigt nöjd med den. Hög, bra framkomlighet inte så blodig på bränsle även om den vill ha runt 1,2-1,4/mil på den typ av körning jag har.(kortsvängar eller rätt hårt lastad, eller körning i terräng/oplogade skogsbilvägar. Dock gillar rosten den bilen. Motorn är på gränsen till att vara i det svagaste laget. Sen har jag provkört någon Ranger, kan bara säga att den står högt på "vill ha" listan! Fram för allt den nyaste modellen som är helt underbar. Kingcab och l200 har jag ingen egen erfarenhet av, utan bara hört att dom kan kosta en hel del i motor rep mm..... Sen är de lite nyare l200 någon fruktansvärt fula med sin äggform på flaket!
Publicerat Oktober 11, 201312 yr Hej Efter att jag sålde min ranger, vilket jag ångrar så köpte jag en Chevrolet trailblazer som jag kör ca 4000 mil om året med.en suverän pansarvagn som tar sig fram nästan överallt. Men som föregående skrev, är en 4.3 liters sexa ock 300 hästar och brutaltörstig.annars så kan jag rekommendera den.lättmekad, mycket lastplats och hyfsade reservdelsprisrr. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2