Publicerat September 15, 201312 yr har blivit erbjuden att skjuta bort duvor i ett gammalt sädesmagasin och silo.... inomhus borde det räcka med 24grams blytrap...utomhus misstänker jag att det blir tillstånd från polis... tips mottages gärna
Publicerat September 15, 201312 yr Författare det blir ett lite hål i väggen.....det var ingen fara med inredning eller tak för det ska fixas med tiden
Publicerat September 15, 201312 yr Författare det kanske finns någon som har en bra luftpang man kan låna en vecka eller två...
Publicerat September 15, 201312 yr Låna en 22lr , jag sköt med 22lr dunst i ridhus med plåttak, funkade fint upp till 5ms håll! men det går inte ha dämpare på då....
Publicerat September 15, 201312 yr Författare det är en tom öde lokal som han vill ha utrensad....ska kolla om det finns en 22lr att låna
Publicerat September 15, 201312 yr finns dusthagel till 22wmr också men ska lokalen renoveras så funkar det med hagelpangen om du ger fan i att skjuta i taket
Publicerat September 15, 201312 yr Du får låna min Kvadd om du vill. Den och CCI subsonic gjorde jobbet när jag rensade ut lite duvor häromsisten.
Publicerat September 15, 201312 yr Intresssant,,, vilken effekt har dunst i 22wmr mot 22lr? vore bra om man kunde komma upp i 10m!
Publicerat September 15, 201312 yr Författare jag har ingen aning....vet inte om det finns sånna till 22wmr
Publicerat September 15, 201312 yr http://vapex.e-line.nu/svSE/Konsumenter/Ammunition/Rimfire/22_Winchester_Mag/22_Win_Mag_Hagel_%28CCI%29_20_ask?id=620025#.UjYKNz9jGXs 10 meter får du nog ut ur en slätborrad med halv choke tror du ska bjuda in defransson med kvadden subsonic är melodin
Publicerat September 15, 201312 yr eller gå på med några blytrap i storlek nioKänns lite overkill inomhus!
Publicerat September 15, 201312 yr Hey! Ska de riva kåken? Isf blytrap inomhus.. Annars låter Quaden som ett vettigt instrument. Finns Zimmer och CeeBeeplugg dvs 22 kort kulor som inte har lika mycket kraft. Skjuter ofta kass.. Är det mycket duvor? Vart?
Publicerat September 15, 201312 yr Hagel förstör oavsett vilken ammo du använder, om det hela ska renoveras och skador inte är ett bekymmer så kör med samma som utomhus. Annars så kika på subsonic och dusthagel. Eller bjud in någon som pangat inomhus förut och har 22a med olika typer av ammo, som mig t ex
Publicerat September 15, 201312 yr Lite nyfiken bara på vad som får dig att tro att det är ok att skjuta hagel inomhus men inte utomhus??
Publicerat September 15, 201312 yr Författare Jag ska kika närmare på det hela....det ligger här i grillby och tillhör gamla silon. ..så mycket duvor är det....det lät som att det skulle rivas eller byggas om så vanlig bly hagel funkar bra
Publicerat September 15, 201312 yr Författare Du får låna min Kvadd om du vill. Den och CCI subsonic gjorde jobbet när jag rensade ut lite duvor häromsisten. Vi kan höras närmre om det....
Publicerat September 16, 201312 yr Om det ligger i tätbebyggt område behöver du sannolikt skottlossningstillstånd från polisen, oavsett det är ute eller inne. Kolla det först så inte licenserna ryker!!