Publicerat September 16, 201312 yr Köpte mig för några dagar sen en zeiss duralyt 2-8 och nu när man öppnar förpackningen så är kikaren hur klar och fin på låg förstoring men på hög så är det bara suddigt... att vrida på skärpan hjälper inte... vad nu? Skicka tillbaka?
Publicerat September 16, 201312 yr Ja absolut, klart fall av reklamation. Christian Med lång erfarenhet av "reklamationer" så tror jag inte nödvändigtvis det... Det är svårt att få skärpa på sovrumsväggen då kikaren är fokuserad på tretti gånger längre avstånd. -- Mats
Publicerat September 16, 201312 yr Författare Haha jaadu Carl Zeiss inget pluss i kanten direkt såhär från en början xD
Publicerat September 16, 201312 yr Med lång erfarenhet av "reklamationer" så tror jag inte nödvändigtvis det... Det är svårt att få skärpa på sovrumsväggen då kikaren är fokuserad på tretti gånger längre avstånd. -- Mats varför fokuserad på 600m?
Publicerat September 17, 201312 yr Dom där budget-kikarna kan man väl knappt kalla för zeiss egentligen. Köp en varipoint istället
Publicerat September 18, 201312 yr Författare Dom där budget-kikarna kan man väl knappt kalla för zeiss egentligen. Köp en varipoint istället Duralyten är ämnad för jakt... duralyten har 2-8 perfekt för allroundjakt. Är inte intresserad av att betala dubbelt duralyten då det inte är så stor skillnad mellan dom...
Publicerat September 18, 201312 yr Jasså, det verkar udda du menar att det är samma prestanda i båda linjerna? Då är Duralyt för billig då eller? Christian
Publicerat September 18, 201312 yr Du har det största sovrum jag nånsin hört talas om... -- Mats 20 m är väl lagom?10 m luftgevärskytte liggande i sängen! Eller skjuter ni från höften i sovrummet?