Publicerat September 18, 201312 yr Då var semestern slut för denna gången. Var en sväng till lillsyrran i Uppland och på vägen hem råkade jag som av en händelse passera Ljusdal så jag var in på Nordells och handlade lite kul saker. Bland annat bidde det ett Enzo Trapper 95 och lite tillbehör till det som fick följa med mig hem. Efter lite funderande och vridande och vändande på träbitarna bestämnde jag mig för en bit Arizonian Ironwood som jag kommit över på någon internetauktion för ett tag sen. Bolstren, nitarna och hålet för handledsremmen blev mässing. Borde ta och skaffa mig en vettig kamera. Jobbmobilen börjar få för många repor på linsen för att funka som kamera. Får försöka klura till en slida till den nån kväll. Men måste beställa hem mer narvsvärta och kanske något bra verktyg för att prägla mönster i lädret. Får se vad jag hittar för skoj.
Publicerat September 18, 201312 yr Då var semestern slut för denna gången. Var en sväng till lillsyrran i Uppland och på vägen hem råkade jag som av en händelse passera Ljusdal så jag var in på Nordells och handlade lite kul saker. Bland annat bidde det ett Enzo Trapper 95 och lite tillbehör till det som fick följa med mig hem. Efter lite funderande och vridande och vändande på träbitarna bestämnde jag mig för en bit Arizonian Ironwood som jag kommit över på någon internetauktion för ett tag sen. Bolstren, nitarna och hålet för handledsremmen blev mässing. Enzo trapper.jpg Ser bra ut, mer bilder! Borde ta och skaffa mig en vettig kamera. Jobbmobilen börjar få för många repor på linsen för att funka som kamera. Får försöka klura till en slida till den nån kväll. Men måste beställa hem mer narvsvärta och kanske något bra verktyg för att prägla mönster i lädret. Får se vad jag hittar för skoj.
Publicerat September 24, 201312 yr Författare Ropen skalla bättre kamera åt alla ! Antingen det eller så kör man snålvarianten och lånar sambons avlagda mobil och fotar med så nu är den min knivmobil:-) Har i alla fall lyckats få till något som liknar en slida även till denna kniven. Har ruskigt svårt för det här med lädersömnad. Är mycket roligare att jobba med trä och metall. Men övning ger färdighet som det brukar heta. Ju fler det blir desto lättare känns det gå. Så här blev det i alla fall till slut.