Publicerat September 19, 201312 yr Tjena Har en ssg69 i 308 och använder den mest till tavelskytte upptill 600m, klar 1:kandidat är nosler i 155g somm grupperar sig inom femkrona på 300m. I skåpet häromdan hittade jag ett paket med Sierra pro-hunter 180g en rundnoskula för jakt paketerade i en pappask med vaxpapper om. Letade länge på alla forum efter laddata och fick fram tpi 69mm 44g 203b. Sköt 6 skott på 100m i stol, hade problem att se var de satt i tavlan och fick gå fram för att kolla träffbild, helt chockad ser jag ett enda stort hål stort som en tiokrona, funderar starkt på att överge Norma vulkan 200g som jag brukar använda priskillnaden är ganska stor 780 för Norma och ca 280 för sierran. Nu till frågan om någon har koll är 180g prohunter något att ha? Förlåt dum som en dansk... Till jakt menar jakt, rådjur, vildsvin och hjort som det blir härnere i söder.
Publicerat September 19, 201312 yr De kommer dö men du kanske inte får reklamsvampar ala barnes. prova och se om du blir nöjd!