Publicerat September 21, 201312 yr Ska byta kikare på bössan som mest kommer användas till rävjakt o lite till gris men åtlarna är bra belysta.hoppas även många pappälgar ska få träffa ekipaget.Har idag mest använt min blaser med en zeiss varipoint 2.5-10x42. Haft funderingar på delta titanium 2.5-16x50. Fullt medveten att det finns bättre sikten men min budget ligger nu på ca 6000-7000kr. Någon som har både deltan och bushnell elit 6500 och kan jämföra ? Även vortex finns med men tyvärr strulade en kompis glugg då korset lossnade..... Meopta har tycker jag bra optik för pengarna men inte samma förstoring(2.5-16x50) Tyvärr har man vant sig med belysning.. Andra idéer mottages gärna!
Publicerat September 21, 201312 yr Ska byta kikare på bössan som mest kommer användas till rävjakt o lite till gris men åtlarna är bra belysta.hoppas även många pappälgar ska få träffa ekipaget.Har idag mest använt min blaser med en zeiss varipoint 2.5-10x42. Haft funderingar på delta titanium 2.5-16x50. Fullt medveten att det finns bättre sikten men min budget ligger nu på ca 6000-7000kr. Någon som har både deltan och bushnell elit 6500 och kan jämföra ? Även vortex finns med men tyvärr strulade en kompis glugg då korset lossnade..... Meopta har tycker jag bra optik för pengarna men inte samma förstoring(2.5-16x50) Tyvärr har man vant sig med belysning.. Andra idéer mottages gärna! Ärligt talat så förstår jag inte varför du ska byta ner dig optiskt. Om man ska plinka på bana, så visst är det kul med 16ggr förstoring, men annars så går det bra med 10 utan problem på 200m. O även på längre håll. Men av eliten o deltan så skulle jag välja utan att ha sett i deltan ta eliten. Pga att deltan är relativt ny o inte lika beprövad, så eftermarknaden om man nu ska sälja nån gång så tingar eliten ett bättre pris just nu på beg marknaden.
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Jag ska behålla blasern med varipointen men byta på tikkan som har en gammal belyst hakko 3-9x40 . Vill ha en för längre avstånd då jag jagar mycket på stora åkrar ...