Publicerat September 22, 201312 yr Hej! Kom fram till att jag så småningom ska köpa en kamera för fotografering av djur på båda dag som kväll. Det blir antagligen långa håll så mycket zoom är att föredra! Kom med prisvärda förslag! Har inte en allt för skarp budget men i värsta fall får man vänta Har faktiskt en Nikon E8800 men duger den då? Den har bara (jag har ingen aning om sånt här) 35-350mm 10x zoom så. Men man kan väl köpa objektiv? Hursomhelst. Kom med förslag!
Publicerat September 22, 201312 yr Författare http://www.amazon.com/Nikon-Coolpix-Digital-Vibration-Reduction/dp/B00061S2OO sådan är det
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Nog är det någon som kan kameror på forumet! Ta er tiden nu och hjälp en som behöver det!
Publicerat September 22, 201312 yr ta det lugnt du kommer få svar inom sin tid kan du byta optik så gör det i första hand kameran verkar fixa det en hobbyfotograf behöver annars så fixar dom flesta moderna systemkameror det du kräver om du lägger pengar på optiken
Publicerat September 22, 201312 yr Författare Fick tips från annat håll på en kamera men vill höra många åsikter
Publicerat September 23, 201312 yr Djur + långa håll + kväll = dyrt. Det är objektivet som kostar. Långzoom-kompakt som du föreslår ger kass bildkvalitet i dåligt ljus. Du bör upp på en systemkamera som har APS-C storlek på sensorn. Nikon D7000 har bra sensor för dåligt ljus och är mkt prisvärd i nuläget...ca 5500 kr ny och ca 3-4000 kr begagnad (enbart hus). Men som sagt...det är glaset som kostar. En teleglugg med bra ljusstyrka (f/2,8) börjar på ca 20.000 kr. Ska du fota mest dagtid funkar teleobjektiv med mindre maxbländare t.ex f/5,6. Ett 400/5,6 kan du hitta för ett par tusenlappar. Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
Publicerat September 23, 201312 yr Hej! Kom fram till att jag så småningom ska köpa en kamera för fotografering av djur på båda dag som kväll. Det blir antagligen långa håll så mycket zoom är att föredra! Kom med prisvärda förslag! Har inte en allt för skarp budget men i värsta fall får man vänta Har faktiskt en Nikon E8800 men duger den då? Den har bara (jag har ingen aning om sånt här) 35-350mm 10x zoom så. Men man kan väl köpa objektiv? Hursomhelst. Kom med förslag! Hej! Nej tyvärr duger inte din kamera för detta. Kameran tillverkades 2004, och jämför man med dagens kameror så är den extremt långsam. Dessutom kan du inte byta objektiv på den. Ljusstyrkan i ditt objektiv är: " f/5.2 in the tele position". Att kunna ta bra foto på långa avstånd i svagt ljuse kräver riktigt bra kamera/objektiv. Dessutom bör man endast fotografera med hjälp av ett stativ.