Publicerat September 6, 200619 yr hej alla, i fredags så var jag och testade en av mina tyskar på gris ,(hanen på 11mån) om det skulle gå bra för honom så skulle jag skjuta en på ca: 60-70kg för honom. så in med hunden och ladda bygeln med några blykluttar (350grs) det tog några min innan hunden fattade att här är det stånd skall husse vill att jag ska hålla på med. sagt och gjort kaiser (hunden heter så) han började att skälla perfekt ståndskall på ena grisen så att jag kunde gå fram och skjuta den på ca:4m , ett sido skott alldeles bakom bogen och ut genom andra bogkanten några cm in, i skott ögon blicket så såg jag ett rött hål på ca:15mm slå upp bakom bogen i nästa ögonblick sjönk han ihop men komm upp och tog 4steg sedan platt fall!!!. på insidan så hängde det ut en 15cm bit av lungorna, ut hålet var kaliber stort när jag tog ur så var skadorna som en golfboll i genom revbenen ;D ;D jag är nöjd med effekten ;D ;D : kulan är från en kompis som beställde ett block från staterna på 350grs jag härdade inte kulorna för att få exp, utan lufttorkade dom mvh. samme