Publicerat September 25, 201312 yr Detta är en populär post. Blir uppringd när jag sitter och vakar, galt påskjuten på stubbåker. Rusade iväg, gick omkull efter 50m och stack iväg. Packar ihop grejerna och in med Wilma i bilen. Där galten gått in hittas pyttelite blod, något längre bort lite till samt lite fett, muskelbit. Pga elstängsel går jag på i lina där blodfynden är. Wilma tar spåret men den förbannade spårlinan trasslar ihop sig, får upp den och beslutar att backa och ta om. Hon tar samma spår men vinklar av?! Ser spår men inget blod, spårar så i 300m till en övergång där det finns helt färska grisspår, känns fel och jag går tillbaka. Nytt omtag, nu känns det mer rätt och efter en lov in i planteringen börjar det kännas hett. Wilma drar till och flyger på galten som tagit sårlega. Hon får sig en lätt tjong och han klappar lite med händerna innan han försvinner. Går fram till legan, inget blod - det var ju fan! Grisen stämmer in storleksmässigt. Följer en bit och ser 4 droppar blod i ett dike, bukträff. Släpper Wilma som går ifatt och det blir fast ståndskall, hon matar på och jag märker att galten är rejält sur, klappar och slår efter tiken. Går in och får syn på reflexerna på spårselen, vinklar lite och ser ett grisöga i ormbuskarna vid en gran. Wilma biter till den och den vänder om, skriker fot men det skiter hunden i, hon tar dock ett par steg åt vänster och jag låter skottet gå. Grisen omkull och det är slut. Första skottet satt i buken med utgång framkanten på bakbogen. Mitt tog ryggraden i boghöjd. Förklarar både rent ljust blod i början och de droppara med tarminnehåll som fanns när grisen gick upp. Inget långt eftersök men bra spännande och starkt av hunden att hitta rätt med den vilttätheten som finns i området.
Publicerat September 25, 201312 yr Författare Tack! Skönt med bra avslut. Och lite roligt efter x antal dödsök sista tiden.
Publicerat September 25, 201312 yr Detta är en populär post. Snyggt! Kul att han klappade händer när ni hittade honom.
Publicerat September 25, 201312 yr Författare Haha, sov inte mycket inatt. Man skulle kunna tro att han applåderade men mest var det tänder och betar som klappade! Tack!
Publicerat September 26, 201312 yr Bra där Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.