Publicerat September 29, 201312 yr Kan en Rino "se" ett Astro-halsband? Och kan den konfigureras med pilottoner och alltså bli en "helt vanlig" jaktradio som fungerar som de brukar göra?
Publicerat September 29, 201312 yr Nej det kan tyvärr inte användas för att se hundpejlarna, en sådan komradio kommer Garmin förmodligen presentera tills nästa år.
Publicerat September 29, 201312 yr Eller är det så att de kan se pejlhalsband från ett annat land? Dvs att man använt tex USA standarden? Inte för att det hjälper mig. Men jag är nyfiken...
Publicerat September 30, 201312 yr På Astron kan du se andra hundar om du har koden el. vad det kallas för. Alla hundförare i vårat jaktlag har Astro och kan se var deras resp. de andra hundarna befinner sig. Det är ju bra om älgen skulle dra iväg rakt igenom marken med någon av hundarna i hasorna så kan någon av de andra hundförarna rapportera vars hunden befinner sig.
Publicerat September 30, 201312 yr På Astron kan du se andra hundar om du har koden el. vad det kallas för. Alla hundförare i vårat jaktlag har Astro och kan se var deras resp. de andra hundarna befinner sig. Det är ju bra om älgen skulle dra iväg rakt igenom marken med någon av hundarna i hasorna så kan någon av de andra hundförarna rapportera vars hunden befinner sig. fast det hjälper inte om någon har en US modell då ser dom som har norden modellen inte det eller om föraren låst sin hund så att det bara är han som ser den, varför man skulle vilja göra det har jag inte kommit på men kanske bra när man smyger omkring på grannens mark
Publicerat September 30, 201312 yr fast det hjälper inte om någon har en US modell då ser dom som har norden modellen inte det eller om föraren låst sin hund så att det bara är han som ser den, varför man skulle vilja göra det har jag inte kommit på men kanske bra när man smyger omkring på grannens mark Alla hundförare hos oss har svensk modell.
Publicerat September 30, 201312 yr Alla hundförare hos oss har svensk modell. Det är bra det för i ett lag jag är med är det ett elände när hans, som har us modellen, hund går för långt för hans pejl kan ju ingen hjälpa till att hitta hunden på sin enhet. men så kan det vara när snålhelten bedrar visheten....
Publicerat September 30, 201312 yr Eller är det så att de kan se pejlhalsband från ett annat land? Dvs att man använt tex USA standarden? Inte för att det hjälper mig. Men jag är nyfiken... Nej, både Rhino och Astro ligger på 155 MHz upplåtna kanaler för jaktsnack. Vad jag minns är det numera 6 st, där de sista två kom till för att göra utrymme för "datakom" inom bandet. Så det borde inte vara nån teknisk utmaning att göra dessa två produkter kompatibla. Det handlar nog mer om marknadsstrategier, som vi inte begriper.. /Må
Publicerat September 30, 201312 yr Det är bra det för i ett lag jag är med är det ett elände när hans, som har us modellen, hund går för långt för hans pejl kan ju ingen hjälpa till att hitta hunden på sin enhet. men så kan det vara när snålhelten bedrar visheten.... Vi har haft samma problem fast tvärtom, båda funkar men jag kollade vad de andra hade innan jag köpte min Har min 220 i bilen med magnetantenn på taket, den brukar sällan tappa kontakten och brukar hålla koll på hundarna i laget, för att hålla sig till ämnet så är det nog bra om inte alla passkyttar tittar på TV, däremot vilsna passare kan vara bra att se när de yrar omkring!
Publicerat September 30, 201312 yr Det är bra det för i ett lag jag är med är det ett elände när hans, som har us modellen, hund går för långt för hans pejl kan ju ingen hjälpa till att hitta hunden på sin enhet. men så kan det vara när snålhelten bedrar visheten.... Visst är det så. Även jaktledaren som numera är hundlös p g a ryggproblem har en Astro o säger vars hundarna är el. om det bär iväg åt något håll. Bra lagarbete.
Publicerat September 30, 201312 yr Författare Detta är en populär post. När Astron var ny och vi hade en hundförare som gäst, som hade två Kopov... Han recenserade hundarnas fantastiska sök yadayadayada... men jag såg dem på MIN Astro som han inte visste att jag hade. Nej, hundarna var inte ute och sökte. De var aldrig längre från varandra än 10 meter och de rörde sig i vad som var tydlig promenadtakt.
Publicerat September 30, 201312 yr När Astron var ny och vi hade en hundförare som gäst, som hade två Kopov... Han recenserade hundarnas fantastiska sök yadayadayada... men jag såg dem på MIN Astro som han inte visste att jag hade. Nej, hundarna var inte ute och sökte. De var aldrig längre från varandra än 10 meter och de rörde sig i vad som var tydlig promenadtakt. Det är väl därför en del hundförare kör låst eller amerikanskt eller annan modell!
Publicerat September 30, 201312 yr Har haft passkyttar som missat att se viltet för att de tittar på TV och ser hunden, gjorde själv den tavlan på en rådjursjakt när jag gick med en hundförare, när vi tittade upp såg vi arslet på rådjuret, var en läxa. En hundförare som skröt vida om sin hunds otroliga sök blev ertappad med att aldrig lämna husses hälar, han visste inte att jag hade hunden på min astro ;-) Så nog är astron bra när man ser vad hunden gör.
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Författare Det var det första jag sade när jag såg en Astro för första gången. Det är många hundar som fått en 1:a på söket när de bara har dragit iväg 300 meter, lagt sig i en solig glänta och ätit älgskit Pejlarna kommer att påverka aveln och ge oss bättre fungerande hundar, helt klart.
Publicerat Oktober 3, 201312 yr Absolut,förstår varför en del är rädda och försöker stoppa användningen av astro vid jaktprov, det kommer avslöja det där OTROLIGA söket!
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Sök? Det är väl bara det att dom är spårnoga, och följer en färsk hundförarlöpa. Jag behöver tyvärr ingen Astro än, han är alltid inom synhåll