Publicerat Oktober 1, 201312 yr Jag funkar de att kapa en hagelpipa på en halvautomat? Eller blir det jätte konstiga träffbilder osv? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Publicerat Oktober 1, 201312 yr Det behöver det inte bli, men nyfiken hur mycket du vill kapa och varför?
Publicerat Oktober 1, 201312 yr Jag funkar de att kapa en hagelpipa på en halvautomat? Eller blir det jätte konstiga träffbilder osv? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Ja, men choken försvinner mer eller mindre helt och du kan få problem med omladdningen - läs du får problem med omladdningen. T
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Får man fråga varför du vill kapa den? Olika användningsområden kräva olika vapen och det är svårt att sia om det är bra eller skit om man inte vet förutsättningen... Men den kommer att bli mysko med omladdningen om du har otur... Sen får man inte kapa hur mycket som helst för då blir det helt plötsligt väldigt olagligt!
Publicerat Oktober 2, 201312 yr ........... Men den kommer att bli mysko med omladdningen om du har otur... ............ tur är det om det funkar efteråt, att det inte funkar utan strular får nog ses som standard...... Det är liksom inte en slump att gasurtagshålet på pipor skiljer mellan olika piplängder. /T
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Författare Tack för svaren, hade en liten tanke i bak huvudet då kompisen skull sälja sin men tyckte den va för lång för att ha i skogen. Så jag va mest nyfiken om de funkade. Blir inget av det och hade inte vågat kapa den eftet era svar
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Ja kapade min halvautomat utan bekymmer efteråt. Laddar om 24g stål utan problem, precis som innan. // Johan.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Jag är än så länge helt ointreserad av halvauto för egen del och har därför en större brist på kunskap i ämnet än jag är nöjd med... Så en enkel fråga. Är alla halvauto (hagel) gasomladdade?
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Såvitt jag vet så finns det både gasomladdad och rekylomladdadd, min winchester är gasomladdad så jag va beredd på att det skulle få bli lite experimenterande med att öppna gaskanalerna till lämplig storlek men jag slapp det som sagt.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Antar att tunga slutstycken skulle bli lite väl tunga för att funka i praktiken...
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Jag är än så länge helt ointreserad av halvauto för egen del och har därför en större brist på kunskap i ämnet än jag är nöjd med... Så en enkel fråga. Är alla halvauto (hagel) gasomladdade? Nej. Egentligen är inga gasomladdade, däremot finns det de som är gasupplåsta och impulsomladdade.T