Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vilka kikarsikte tycker ni är bra och nöjda med?

Featured Replies

Publicerat

Berätta vilka kikarsikte som ni tycker är bra och nöjda med! :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Berätta vilka kikarsikte som ni tycker är bra och nöjda med! :)

Hensoldt  10x42 med mildots.

Supersikte med klara glas.

MB

Publicerat

Meopta meostar r1. Jag har 1,5-6*42 och är riktigt nöjd

Publicerat

I våras skulle jag köpa nytt sikte och hade efter att läst många tester samt trådar fått fram 3 favoriter, Docter 2.5-10x50,  Helia csx 2.5-10x50 och Trijicon 2.5-10x56.

Bestämde mig för att jämföra dom alla på Elmiamässan men gjorde då ett stort "misstag". Jag började med att kolla i en swarovski Z6i och efter de så vart men inte alls imponerad när man kollade i dom andra siktena.

Köpte i somras en Swarovski Z6i 1.7-10x42. Inget jag ångrade då, inget jag ångrar idag och inget jag kommer ångra tills den dagen jag ska byta/köpa ett till som då säkerligen kommer behöva va ett swarovski de med.  

Publicerat

Schmidt o bender. Kvittar vilken ålder det är på det, det är alltid lika bra ändå. Man får mycket för pengarna beggat och tvivlar aldrig på kikaren som man ev gör på nyare kikare av annat märke men 50% dyrare...

Publicerat

3x Zeiss 2xAimpoint saknar dock en 1-4

S

Publicerat

Att Ozzian inte har första post i denna tråd är lite förvånande :D

Publicerat

Tvärtom...väntat...för broder ozzian är väl vg kikarsikten som i Veronica Maggios sång..."jag blir aldrig nöjd..." :-D ;-)

Publicerat

Alla mina Zeiss Diavari, 3-9x42 på drillingen 2 st 5-15x42 en för K-95 hornet,och den andra till PPC pipan för toppjakt,3-12x56 belyst för rådjur PPC pipan.

2 st 2,5-10x50  en till K-95 6,5 pipan..Och den andra för 358 an. Sen en 6-24x56 för ett kommande projekt.. Katten bland hermelinerna en swarre 4-16x50 Habicht.

Publicerat

Hahaha

Jag är nöjd med Helia 5 både 1-5och 2,4-12, även nöjd med Helia ki 6-24!

Sen är z6i 1-6 bra!

Missnöjd med variPoint 2,5-10x42, inte riktigt nöjd med Zeiss ht 3-12 testat tre olika men Helia 5 är i mina ögon bättre!

Nu har jag förstått att mina ögon inte gillar Zeiss men däremot Helia och Swarre!

Bland de billigare så tycker jag Meopta är bra,deras bästa serie då!

Publicerat

swarovski är det fabrikat jag är mest nöjd med. även Leopold tycker jag har funkat fint för mig på jakten och är prisvärda.

Publicerat

Inte hunnit testa mitt Meopta på bössan, men vid provkikning på Jakt & Fiskemässan på Bosjökloster framstod Meopta MeoStar R1r 3-12*56 som det bästa alternativet i min budget. Har även ett Aimpoint 9000L till drevjakter i trånga lägen. Ja ett gammalt Fontaine 3-9*42 med som använts till det mesta tidigare.. Hoppas bli nöjd med Meoptan då den känns väldigt trevlig hemma i vapenskåpet...

Publicerat

Så hette Meopta jag tyckte var helt ok!