Publicerat Oktober 1, 201312 yr har inte hunnit köpt nån hagel, eller ja kan inte bestämma mig om jag ska ha en bock eller sbs, beggad beretta eller ny classic eller liknande billigare märke... har tänkt att om jag ska köpa en hagel vill jag nog fixa kolv så man får en anpassad bössa då jag nog vill sjuta en del skeet/trapp osv och då kanske en beggad berreta är ett bättre alternativ, eller duger de med en classic? blir ju samma pengar i inköpet men nytt billigt eller beggat kvalite. ös på med för och emot. iaf tänkte jag köpa en billig då menar jag billig slit bössa att ha till jakt i vinter hittade då en SBS Merkel 8 kal 12/70 äre nåt att ha merkel är väll kvalite?
Publicerat Oktober 1, 201312 yr Kvalitetsmärken är bättre och så även beggat, nästan alltid. Kolla de lite bättre beggade bössorna först och skit i turkbössorna. Du kommer säkert få en massa råd av dem som kan det här bättre än mig så ta till dig det och leta runt. Merkel är väl bra men det känns som om det kan bli lite rostigt som "vinterbössa".
Publicerat Oktober 1, 201312 yr läs hageltåden, ett tipzz:) och kör en sökning, finns massor skrivet om detta. Men som föregående talare sagt: satsa på en beggad kvalitetsbössa istället för lågpris nyproduktion. Ljusår i kvalitetsskillnad. /M