Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bajslicenser.. Hur rökt är man på en skala?

Featured Replies

Publicerat

Upptäckte nu när jag gick igenom licenserna att där var en rejäl sörja.. Hittade en licens på klass 4 dämpare som går ut 11/11.. Fuck! Har iofs två licenser på klass 4 dämpare men detta blir roddigt iaf. Kommer aldrig att hinna fixa detta så blir man superkriminell nu då eller??

Sen hade jag visst kvar licensen på 17HMR pipan.. undrar vart den tog vägen? Minns fan inte.. Obra..

Hade 8 vapenlicenser tydligen, anar att det kan bli knorr på Tillstånd/Vapen när jag ska byta, fuck!

Input om den utgående licensen någon?

• Svar 52
  • Visningar 6,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ett tips... ha ordning

• Christian N
    Christian N

Hipp minsta oro ang klass IV dämpen, ge in den för förvaring hos polisen under tillståndshanteringen, ang info ovan en del län har tillämpat en undantagsregel ang tidsbegränsade tillstånd, dvs har n

• Och det gjorde det  Tjoa till när det är klart, vore kul att höra hur fort det kan gå..   Nu så.. Automatens licensansökan är inne, en dämparlicens klass 4 är inne. Ansökan om skottlossningstillstån

Publicerat

Pipan bytte du väl in hos någon vapenhandlare om jag inte missminner mig helt? Tror du skrev om det här för ett bra tag sedan.

Licenserna kan du väl skylla på "att du inte tyckte det var någon idé att skicka in dem tidigare då hela licenseriet mer eller mindre låg nere under en lång period..." ;)

Publicerat

Saker kan ju försvinna vid postgången..

Publicerat

Hade ny licens i hand på en vecka tidigare i höst. Med B-post. Du kan skriva dig i min ladugård ett tag. Åtellucka finns... ;-)!

Skämt åsido är det jävligt irriterande att det är så stora skillnader mellan län.

Förklara läget och erbjud dem att förvara dämparen om de inte kan hjälpa dig innan 11/11...

Publicerat

Kan polisen sega så behöver man väl inte få panikattack åt andra hållet heller! 

Den har varit under "utredning" om den skulle skickas med A eller B post alt lämnas personligen på stationen.

Publicerat

Jag tänkte helt fel gällande månaderna, ber om ursäkt fick 11/9 i huvudet. Så länge din ansökan är inne innan tiden gått ut ska det vara lugnt. Men ring o fråga, en dialog löser ju allt. Ja om man inte pratar me mig då :P

Publicerat

Så tillämpar inte alla lagstiftningen vad jag vet, Kaliber88...

Publicerat

Så tillämpar inte alla lagstiftningen vad jag vet, Kaliber88...

Då har jag fattat fel :(

Publicerat
  • Författare

Skiter i vilket, drar en ny ansökan i morgon när jag har alla uppgifter om automaten. jag har ju papper på dämparen dvs den är inte stulen, så jag tror inte det ska vara ngr problem. Gäller att få in det fort innan autionerna sätter igång.. vilket jag inte vet när iofs.

Surt!

Publicerat

kan en licens på en dämpare gå ut? eller e det bara klass 4 som det gäller?

Publicerat

Har du 8 licenser tillsvidare på jakt? dvs ingen villkorad?

Då har du ju lyckats visa på särskillt behov och borde få byta inom din garderob....fast säker är jag inte.

/Mike

Publicerat
  • Författare

kan en licens på en dämpare gå ut? eller e det bara klass 4 som det gäller?

Jo jag har licenser på två olika klass 4 dämpare, den ena tidsbestämd den andra inte. Skitjobbigt..

Då har du ju lyckats visa på särskillt behov och borde få byta inom din garderob....fast säker är jag inte.

/Mike

Nej.. tror, minns inte riktigt trots att jag kollade tidigare idag, men Cyclonen är på skyddsjakt resten jakt. Tror jag har en klass 3 dämp på skyddsjakt.. tillsvidare :-)

Jävla soppa som sagt..

Publicerat

Ett tips... ha ordning ;)

Publicerat

Mike- när man fått licenser som inte är tidsbegränsade går det att byta till motsvarande vapen utan ny runda med motiveringar, ja.Så länge man gör det inom ett år efter avyttring.

Publicerat

Hipp minsta oro ang klass IV dämpen, ge in den för förvaring hos polisen under tillståndshanteringen, ang info ovan en del län har tillämpat en undantagsregel ang tidsbegränsade tillstånd, dvs har ny ansökan kommit in i god tid innan utgång är det ok även om nytt tillstånd inte meddelas före utgångsdatum,

detta med anledning av extrema handläggningstider. dvs helt regel/lagvidrigt men det är blå som bestämmer. Christian

Publicerat
  • Författare

Mmm kan ställa grejerna på jobbet utan problem, känns fint och ha kameraövervakning på prylarna  :tongue: Såg nu att tillståndet går ut i november dvs skottlossningstillståndet. Osäker men hoppas handläggningstiden är kortare där. Har man bara sökt så känns det lugnt. 

Sen ska man ju få tag på ansvarig person på kommunen men si det är inte riktigt lika lätt.. varit en jävla massa bråk kring detta så vi får väl se på måndag  :dry:

Jaja..

Publicerat

Jo jag har licenser på två olika klass 4 dämpare, den ena tidsbestämd den andra inte. Skitjobbigt..

Nej.. tror, minns inte riktigt trots att jag kollade tidigare idag, men Cyclonen är på skyddsjakt resten jakt. Tror jag har en klass 3 dämp på skyddsjakt.. tillsvidare :-)

Jävla soppa som sagt..

har ingen dämpare men är sugen på att skaffa en, men om a skaffar 1 till min 30-06, o sedan säljer bössan fösvinner licensen på dämparen med? eller är det bara att sätta den på ett annat gevär? lite OT men lånar lite :)

Publicerat
  • Författare

Nej licensen försvinner inte. Det är en egen vapendel som du har licens på.

Publicerat

Har inte alla det? :wink:

Publicerat

om du vill kan jag skicka över den begäran om förtur som jag skickade med sist enligt instruktion och som gjorde att jag hade en handläggning på 3 dagar.

skyddsjaktsuppdrag har förtur om det behövs.

KAlle

Publicerat
  • Författare

Vi kan ju testa :-) Ännu så länge så är det olika myndigheter i landet och jag är helt övertygad om att det skiljer sig mellan dem. De enda som har förtur nu här i Sthlm, såvitt jag vet, är skyddsvakter på olika objekt som förnyar sina lånelicenser en gång i halvåret..

Men visst, maila över så får vi se om jag kan sätta lite fart på dem. 

rikard@caliburns.se

Publicerat

skickat

Publicerat
  • Författare

Spanx.. Ska jag köra samma race och ändra uppgifter osv så hade jag fått ägna en vecka åt att skura tungan fri från lögner  :tongue: Vi får se, ska fundera på om jag kan nyttja detta på någe vis..

Tack iaf!

Publicerat

Angående förtur, författade du något brev härom natten?

Sent from my Storno 940 using Nmt 450

Publicerat

Vi kan ju testa :-) Ännu så länge så är det olika myndigheter i landet och jag är helt övertygad om att det skiljer sig mellan dem. De enda som har förtur nu här i Sthlm, såvitt jag vet, är skyddsvakter på olika objekt som förnyar sina lånelicenser en gång i halvåret..

Men visst, maila över så får vi se om jag kan sätta lite fart på dem.

rikard@caliburns.se

även nya jägare utan tidigare licenser får förtur.

En kompis som jag "tvingat" ta jägarexamen skrev ett mail och frågade hur hans licens låg till.

Han fick svar att eftersom han inte har några vapen sedan tidigare då behandlar dom hans ärende med förtur.

Hans licenser damp ner igår.

Tre veckor kortare handläggning än mig som har flera vapen sedan tidigare.

Med vänlig hälsning, John