Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hartillgången o fågel i Vilhemina

Featured Replies

Publicerat

Hejsan,jag är uppbjuden till Vilhemina nu i mitten av okt för att släppa stövaren,enligt uppgift  skall tillgången vara enorm just nu!!!

Resan blir lång,jävligt lång till o med för att släppa stövare i 2-3 dagar,sitter rent av o tänker om det är värt det.

Å andra sidan kan ju det vara skoj att släppa stövaren i norrland för omväxlings skull.

Vargar tror jag inte det finns,eller finns det?

Å tänk om det är dåligt med hare!! Södertälje-Vilhemina är väl nästan 100 mil väl,detta gånger 2..huga!!

Finns det några här som bor uppåt där o kan ge mej lite info,till saken hör att det är en kompis som numera bor i England som  vill jaga hare.Då han har släkt med stor mark i Vilhemina vill han åka dit. Någon vidare info om stället vet jag inte,endast att marken är hur stor som helst. Och som sagt hare o fågel i massor. Tanken är att vi jagar hare halvtid å fågel resten.....Fast vilken sorts fågelhund vi skall ha vet jag inte heller,men jag antar att vi skall jaga orre o tjäder

Publicerat

Tjena Tegeltok,

Har en bekant (stövarjägare) som varje år åker upp till Vilhelmina på jakt. Hartillgången "normala"  år brukar var mycket bra. Och i år, ja du. Det är hur mycket unghare som helst i skogen, ialla fall där jag jagar mellan Gästrikland & Dalarna.

Åk du upp, det är alltid bra med "träningsläger" för hundarna.