Publicerat Oktober 4, 201312 yr Någon som har några tips på laddningar till Rhino Solid Skank 286 gr 9,3 x 62 ? Jag kan fan inte hitta några , Så alla tipps är välkommna
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Per Gustafsson här på forumet testade den och upplevde den som alldeles för hård.
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Det gör jag med. Men jag vill inte skjuta FMJ på vilt för det. Den expanderar mer eller mindre inte alls.
Publicerat Oktober 4, 201312 yr just så var det ja jag har köpt hem rhino 100 grains till 6xc och 150 grains i 270 wsm, så det borde bli lika vackra svampar i dessa farter! (sciroccon fick jag inga samlade träffbilder med). TS varför inte testa 232 grains i 9,3an, den är jag sugen på. ps ringde norma och dom sa att jag kunde använda laddata för oryx till rhino i samma kaliber/vikter!
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Kan rekommendera 250grs. Mina gjorde 750m/s och mycket bra död i dom men på lite håll. H.
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Hur beter sig Hornady Interlock 286 grains i 9,3x62? Jag ska testa den kulan i 358 win nu i alla fall, 250 grains
Publicerat Oktober 4, 201312 yr 286grs - Riktigt gräsligt på utgångssidan enligt två kamrater. Varför kör du inte gameking Matti?? H.
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Vill ha skyddad blyspets...eftersom min bössa stukar till blyspetsar rejält på patroner i magget. Hornady i grövre kalibrar är ju SP/RP dvs med avsnoppad synlig blyspets såsom Oryx. Såg ett expansionstest med Hornady SP/RP 270 grains i 375 H&H där den gjorde mkt bra ifrån sig. Men 'in vivo' är ju en annan sak förståss Men i 358 win fart runt 700 m/s borde den vara ganska snäll ändå. Planerar ett blöttidningstest själv med 358an...TTSX, Oryx och nämnda Hornady...blir skoj
Publicerat Oktober 4, 201312 yr ja ja jag letar vidare då. Har för mej att det finns publicerad laddata med rhino 9,3 i normas bok "kulor och krut" (heter säker något annat och för den petige är det inte norma somskrivit den men en anställd) kolla i den, ska se om jag kan lösa så du får ett utkast från den sidan efer helgen. jobbar natt hela helgen
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Vad har ni för hastigheter på de olika 9,3:orna? Vill minnas att mina var laddade till ca 730m/s
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Författare Har för mej att det finns publicerad laddata med rhino 9,3 i normas bok "kulor och krut" (heter säker något annat och för den petige är det inte norma somskrivit den men en anställd) kolla i den, ska se om jag kan lösa så du får ett utkast från den sidan efer helgen. jobbar natt hela helgen Det vore trevligt
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Författare Det vore trevligt Och ett tack till Fältjägaren för styrningen i rätt riktning. Så jag kunnat ta fram en laddning. Och för hans skarpa öga när det gäller min fråge ställning.
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Och ett tack till Fältjägaren för styrningen i rätt riktning. Så jag kunnat ta fram en laddning. Och för hans skarpa öga när det gäller min fråge ställning. Ödmjukast tillbaka!