Publicerat September 7, 200619 yr Provade en ask för att skjuta rådjur med var tanken, iväg till skjutbanan med 308:an och nämnda ask för att skjuta in bössan. På 100m så spridda skurar som ca 10cm i min bössa, kollade pipan om det hänt något och allt satt fast, i med övningspluggen och satte 3 skott på en 5 krona, provad igen men samma fenomen, i min bössa sköt den illa, så det får väl bli avlivningskula i framtiden om ingen vill köpa resterande skott att prova i sin bössa, tror det blev 8 st kvar säljes för en hundring. Jag blev lite besviken då jag haft Federals TB i flera år och den skjuter mycket bättre, det var inget byte av älg ammo utan att användas till rådjur
Publicerat September 7, 200619 yr Federal Power chock laddas i deras budgetserie Classic,det är nog förklaringen till dom kassa träffbilderna. Köpte ett par askar classic till min .223....sköt treskottsserier på 80mm med en varmintbössa. Deras Premiumserie där bla TB laddas skjuter oftast fint i de flasta vapen,riktigt bra i mina. /Micke