Publicerat Oktober 6, 201312 yr Sitter och letar en liten och nätt rödpunktsglugg till den nya hundförarbössan och har spanat in både Aimpoint Micro H1 och Bushnells kopia av Micron: TRS-25. Självklart torde Aimpointen vara det bättre alternativet, men är den 2-3000:- bättre? Är jag dumsnål om jag ens överväger amerikanaren? Bössan är en 640 i 9,3x62 och budgeten är av sambon satt till kaffepengar, för tydligen är det viktigare att få sand i skrevet 6dagar i grekland än att panga älg..
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Av dessa 2 skulle jag lägga ut lite mer pengar och köpa aimpointet. Även om jag tycker att micron känns "trång" att kika i. Jag valde ett aimpoint comp c3 ist för micron. Litet och smidigt som sitter på kombin och jag är kanon nöjd
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Köp en vettig rödpunkt typ CompC3 eller Hunter H34 och be om ett frukvitto så kan du visa frugan att den minsann inte kostade mer än typ 500 kr. Om du brukar använda flipplock så har du ytterligare en anledning att kolla på något annat än Micro //
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Om du nu har fastnat för ett lingonrör så köp för fan Aimpointet, om jag vore du skulle jag ha köpt ett lågförstorande kikarsikte ist
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Är du intresserad av ett Docter sightIII? Jag har bäddat det till en m98 så den borde sitta fint på din 640. Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Har ju inte jagat så nyckel med min Micro ännu, men fy fan vad smidig bössan känns med den.
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Bra öppna fiberoptiska riktmedel? Även ett lingonlyse kladdar igen. därför kör man med flipplock
Publicerat Oktober 7, 201312 yr Författare Har klurat lite på en 1-4x24 eller dylikt men är ändå sjukt nyfiken på rödpunkt alà mini-variant... Ännu har jag ju kvar swarovski 1,5-6x42, men den känns onödigt klumpig på niotrean och som passkytt på älgjakt, toppfågel, räv, bock osv osv så har jag 6,5:an med glugg som täcker upp från 50-300meter. Så alltså, vad det än blir så ska det tåla stryk och användas till snabba skott på korta håll... Och helst inte kosta femsiffrigt, inte ens halvvägs till femsiffrigt om chefen får bestämma
Publicerat Oktober 7, 201312 yr Har klurat lite på en 1-4x24 eller dylikt men är ändå sjukt nyfiken på rödpunkt alà mini-variant... Ännu har jag ju kvar swarovski 1,5-6x42, men den känns onödigt klumpig på niotrean och som passkytt på älgjakt, toppfågel, räv, bock osv osv så har jag 6,5:an med glugg som täcker upp från 50-300meter. Så alltså, vad det än blir så ska det tåla stryk och användas till snabba skott på korta håll... Och helst inte kosta femsiffrigt, inte ens halvvägs till femsiffrigt om chefen får bestämma Då skulle jag välja aimpoint
Publicerat Oktober 7, 201312 yr Jag skulle valt QR alltså öppna bra rm och sen en 1-6/1-5/1,1-4 ev 1,5-6!