Publicerat September 8, 200619 yr Hej Är en snart 39-årig skåning (boende på Råå) som har jagat sedan barnsben. Fick följa med min saliga faders fotspår redan från 4 års ålder och på den vägen är det . Men märkligt nog så skaffade skaffade inte min tvillingbror som även han fick följa med detta intresse (hur man nu kan undgå det)... : Själv har jag jagat aktivt sedan 15 års åldern och då främst på slätterna i Skåne efter hare och fågel, men även under 15 år på en mark uppe i Småland. Just nu bedrivs jakten på Trolleholms gods. Har även hjälpt till under drygt 15 år på olika godsjakter i runtom i Skåne (framförallt Maltesholm och Borrestad), men numera är det slut på det och all jakttid används "själv". Jagar det mesta från "näbbmus till älg" om tillfälle ges, men skulle gärna prova på det där med ripjakt (har altid varit en dröm). Tycker nog att pürschjakt är bland det mest spännande som finns (både efter älg, rådjur och hjort). Tyvärr så finns det ingen hund i hushållet då jag dels bor i lägenhet, men även arbetar på annan ort i princip varje vecka (arbetar med Logistik inom Apoteket AB). Men planen är att det skall bli ett par stycken inom något/några år och då med största sannolikhet minst en vorsteh (är uppfödd med dom..). I övrigt så går en stor del av min fritid till att svinga flugspö efter främst öring och lax. Har snurrat runt på Edge ett tag och först nu såg jag länken hit.... :'( (så jag har många skön timmars läsning framför mig........) Det var väl lite kort om mig.....
Publicerat September 8, 200619 yr Tack så mycket!! Här känner man sig verkligen välkommen... Mycket spännande att läsa (har bara hunnit "skumma" runt lite än så länge)
Publicerat September 8, 200619 yr välkommen flisan, ja här finns det verkligen mycket spännande att läsa och ta del av!
Publicerat September 8, 200619 yr välkommen flisan, ja här finns det verkligen mycket spännande att läsa och ta del av! Tack så mycket! Ja, det är tydligt att här finns mycket kunskap samlad... Välkommen hit hoppas du ska trivas här Tack så mycket!! Det är jag övertygad om..