Publicerat Oktober 8, 201312 yr Hittade ett par kikarsikten efter farsan i förrådet idag när jag letade efter annat. Det ena är ett knepigt ett som heter Fine Cross, med variabel förstoring 1,5-4x. Är det något att ha?
Publicerat Oktober 8, 201312 yr Nej. Jag har inte pengar att köpa dyra,fina sikten för. Men jag skulle inte sätta det på något jag har för avsikt att jaga med. Funkar kanske på en 22a eller luftgevär för målskytte. /Urban
Publicerat Oktober 8, 201312 yr Författare Nej. Jag har inte pengar att köpa dyra,fina sikten för. Men jag skulle inte sätta det på något jag har för avsikt att jaga med.Funkar kanske på en 22a eller luftgevär för målskytte./UrbanTack. Förstod det. Jag tror nästan det vilar en optikförbannelse över mig, all optik jag kommer över visar sig vara skit. -Ibland t.o.m. kopior av skit! Hittade dock även ett kikarsikte som jag tror hette Nickel Marburg. Också det variabelt, tror det var 2-6x, men minns inte riktigt. Kan kika imorgon, det ligger i vapenskåpet.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Jag delar inte uppfattningen att Nickel skulle vara "bra", själv tar jag inte längre i dem med tång efter alla läckage och haverier jag sett... De kommer INTE upp i samma klass som andra europeer. Du vet, det är sällan man hittar en Rolls-Royce glömd i nåt garage - allt du kommer hitta kommer vara rostiga gamla Volvo... -- Mats
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Författare Tur att jag köpte mig ett Zeiss till studsaren på XXL's rea för ett par månader sedan då.