Publicerat Oktober 8, 201312 yr Hej alla glada. Efter att ha diskuterat lite med sheriffen och fått meddelat att det inte ser helt grått ut med en skyddsjaktlicens på ett luftgevär undrar jag om ni har några tips på modeller? Tanken är att jag ska skyddsjaga på två bondgårdar och skjuta ffa tamduvor inomhus och duva/kajor utomhus. Utomhus är väl egentligen hagel bättre men inomhus blir ju taket lite lidande så därav luftgeväret /Magnus
Publicerat Oktober 8, 201312 yr Inomhus Fx Cyclone. Utomhus är Cyclonen ok men varierande håll och krokig kulbana gör skyttet svårt som f-n. Dessutom krävs väldigt bra träffar i kajorna/duvorna för att få dem på plats utomhus, alltid genomskott och fåglarna flyger en bit innan de ger sig. Funkar inomhus men inte utomhus. Fx är oslagbart inomhus på lägsta fart dvs 180 m/s och Crow Magnum eller någon annan plattnosad laddbar hålspets. Bäst hade nog vanliga diaboler varit men de är så sabla svåra att ladda i magasinet. Fx Royale är trevligt och nyare samt kanske mer driftsäker en Cyclonen men den är bökigare att hantera om du ska skjuta från bil dvs har de tillstånden. Cyclonen är oslagbar pga sin litenhet och smidighet.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Jag valde mellan Cyclonen och Royal 400 och var först inne på Cyklonen på grund av det som Hippen skriver med smidigheten. Men sedan efter provskjutning så var det ljudet som avgorde då jag skjuter på hästgårdar. Cyklonen är vass i ljudet utan dämpare. Så titta på FX Royal 400 det är mitt tips.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Jag skjuter mycket med min FX Verminator och om litenhet är ett + så vinner den Den nya Verminatorn har jag inte skjutit med men den har bättre pipa och Shroudad är den oxå så den låter knappast mycket. Ska du bara använda den inomhus så hade jag valt den igen, vill du gå ut på lite längre håll så kanske ett gevär med längre pipa och kapacitet är ett bättre val, men också klumpigare..
Publicerat December 18, 201312 yr Författare http://mobil.blocket.se/vi/51138541.htm Jag snokade reda på denna BSA på blocket men vet ej vad den kan betinga? Nån som sitter på kunskap? /Magnus
Publicerat December 19, 201312 yr Charlie, jag skulle inte köpa den pangen ( inte utan en ingående besiktning) av den anledningen att den förefaller vara riktigt illa hanterad, utöver de så är jag inte så imponerad av precisionen i de där pangarna, inte som han Dahlman var i varje fall. För egen del är jag mer inne FX-linjen och vill man inte köra den och den legala vägen som du redan är inne på så hade jag tittat länge på en HW 50 S från Weihrauch. Min tanke är att det du tror att du sparar in på en billigare bössa, det tappar du omgående i effektivitet/smidighet och pålitlighet. /CHristian