Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gängpaj i stocken

Featured Replies

Publicerat

Som titeln lyder så har rembygeln lossnat, frågan man ställer sig är skall man fylla befintligt hål med nån epoxysmörja eller skall man borra i en typ av plugg modell ikea och borra nytt hål i med en svart bricka som täcker?

Publicerat

Är det en snyggstock eller fulstock? Jag repade motsv. på en mannlicher jag hade (sista bössan jag haft som jag varit rädd om) genom att spackla igen hålet med tvåkomponents plastiskt trä, borra nytt hål och gänga i rembygeln. Gick inte att se att den var repad.

/Urban

Publicerat
  • Författare

Jo det är väl en finstock i valnöt, har du nått namn på den där smörjan?

Publicerat

Börjar känna mig som en lp-skiva med hack... men Epoxi och sågspån gör tricket här, precis som Urban säger. Blanda ordentligt, fyll hålet försiktigt och borra nytt efter härdning. Alternativt låt beslaget sitt i när det härdar.

Publicerat
  • Författare

Börjar känna mig som en lp-skiva med hack... men Epoxi och sågspån gör tricket här, precis som Urban säger. Blanda ordentligt, fyll hålet försiktigt och borra nytt efter härdning. Alternativt låt beslaget sitt i när det härdar.

Sorry, men vi har väl inte samma musiksmak då helt enkelt för detta har jag missat :wink:  Men ok och tack, jag förstår och agerar därefter.

Publicerat

har svarat "epoxi och mikroballonger" i någon annan tråd ganska nyligen, därav känslan av upprepning.

Det enda problemet jag ser är att få tag i "rätt" sågspån...om lagningen riskerar att bli synlig. Annars, så lite som möjligt så blir det så lite slipjobb som möjligt. Sällan problem på en båt där man kan täcka med gel-coat eller bottenfärg, men här syns det.

Publicerat

Kommer inte ihåg exakt vad det heter, men det är en plasikpadding produkt. Vill minnas att det fanns i olika färgtoner också. Kolla en normal bygghandel så bör dom ha det.

Går säkert att använda vanlig epoxy och sågspån också, men då bör det vara av nåt mörkare träslag, kanske inte så lätt att hitta

/Urban