Publicerat Oktober 9, 201312 yr Som titeln lyder så har rembygeln lossnat, frågan man ställer sig är skall man fylla befintligt hål med nån epoxysmörja eller skall man borra i en typ av plugg modell ikea och borra nytt hål i med en svart bricka som täcker?
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Är det en snyggstock eller fulstock? Jag repade motsv. på en mannlicher jag hade (sista bössan jag haft som jag varit rädd om) genom att spackla igen hålet med tvåkomponents plastiskt trä, borra nytt hål och gänga i rembygeln. Gick inte att se att den var repad. /Urban
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Författare Jo det är väl en finstock i valnöt, har du nått namn på den där smörjan?
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Börjar känna mig som en lp-skiva med hack... men Epoxi och sågspån gör tricket här, precis som Urban säger. Blanda ordentligt, fyll hålet försiktigt och borra nytt efter härdning. Alternativt låt beslaget sitt i när det härdar.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Författare Börjar känna mig som en lp-skiva med hack... men Epoxi och sågspån gör tricket här, precis som Urban säger. Blanda ordentligt, fyll hålet försiktigt och borra nytt efter härdning. Alternativt låt beslaget sitt i när det härdar. Sorry, men vi har väl inte samma musiksmak då helt enkelt för detta har jag missat Men ok och tack, jag förstår och agerar därefter.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr har svarat "epoxi och mikroballonger" i någon annan tråd ganska nyligen, därav känslan av upprepning. Det enda problemet jag ser är att få tag i "rätt" sågspån...om lagningen riskerar att bli synlig. Annars, så lite som möjligt så blir det så lite slipjobb som möjligt. Sällan problem på en båt där man kan täcka med gel-coat eller bottenfärg, men här syns det.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Kommer inte ihåg exakt vad det heter, men det är en plasikpadding produkt. Vill minnas att det fanns i olika färgtoner också. Kolla en normal bygghandel så bör dom ha det. Går säkert att använda vanlig epoxy och sågspån också, men då bör det vara av nåt mörkare träslag, kanske inte så lätt att hitta /Urban
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Funderar på att testa detta, har samma skada som trådskaparen. https://www.jula.se/plastiskt-tra-502005#product-details-tab-menu