Publicerat September 8, 200619 yr hej, är det någon som har eller har synpunkter på ruger1:an kvalite, prec,mm? mvh. samme
Publicerat September 9, 200619 yr Har ägt en i 7x57R. Funktion och precision var inga som helst problem med den. Dock tyckte jag den var i tyngsta laget för mitt syfte, sen är jag också torsk på brytvapen...
Publicerat September 9, 200619 yr Jag har en dylik i .338 Win. Mag. Tycker att det är utmärkt bössa. Skjuter hål i hål på 80 meter. Det enda som kan vara sisådär är säkringens utformning då hylsan kan slå i den då man gör patron ur och håller bössan i vågrätt läge..Å andra sidan är det smidigt när man inte vill tappa hylsan i snön tex. Det gäller bara att hålla detta i åtanke och tilta bössan en smula om det går snabbt så att hylsan verkligen far ur..Finishen på No.1 brukar hålla högre klass än Rugers repeterstudsare och jag upplever även trycket som avgjort bättre på min No. 1..Köp och njut är mitt råd..
Publicerat September 10, 200619 yr Jag jagade flitigt med en No:1 i 7x57Mauser under många år. Trevlig bössa som är mycket välgjord med fin finish,säkring och trycke är i en klass för sig. Bössans konstruktion gör att den upplevs av vissa som tung,vilket den också är. Tyngden ger å andra sidan stadga i skyttet och fin rekylupptagning. /Micke