Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tankar om Sauer 303?

Featured Replies

Publicerat

Jag har jagat ett antal år nu med min halvautomat Browning 9,3x62 nu. Ett antal gånger har jag varit och kännt på Sauer 303 i vapenaffären och tycker den är ruskigt fin.

Nån som har lust att dela med sig av erfarenheter från denna bössa? Jag vill fortfarande ha den i kaliber 9,3x62.

Publicerat

Välfungerande och välskjutande rakt igenom på de som kommit till banan när jag bossat på skjutplatserna. :)

Publicerat

Helt underbar bössa!

På med justerbar kolvkam, sen har du en bössa du aldrig byter ut!

Den skjuter lite oväntat extremt bra på banan.

Även på älgen går den bevisligen helt ok. Jag är ingen vidare bra skytt och bör skämmas för hur sällan jag skjuter på älgen. Har dock skjutit guld de gånger jag varit på banan i år (har aldrig gjort det innan) och det tackar jag Sauern för efter jag satte dit justerbar kolvkam.

Så enligt mig, tveka inte på att köp en 303a.

Om du är intresserad, gå in i mitt galleri så ser du bild på den med justerbar kolv.

post-5659-0-22235400-1381551237_thumb.jp

Publicerat

Anders s vad är det för kolv du bytte till?

Ser både rakare och snyggare ut!

Publicerat

Kolven är std Sauer 303 Xt med kolvkamshöjare från kolvkam.se

Publicerat

Är det bilderna som ljuger då!

Bilden som bara heter sauer verkar ha krokig kolv?

Blev lite sugen på ett sjunde vapen!!!

Publicerat

Är det bilderna som ljuger då!

Bilden som bara heter sauer verkar ha krokig kolv?

Blev lite sugen på ett sjunde vapen!!!

Du har nog allt rätt! Träkolven har mer upphöjd rygg. Har faktiskt inte tänkt på det med tanke på att jag höjde upp den nya kolvkammen direkt.

Publicerat

Har bara lite input i ämnet, har själv tummat på en 303:a med glansiga ögon och begärliga tankar... Det enda som retade mig var att min högertumme är för kort! Med vapnet vid kinden så räckte i alla fall inte min tumme till att osäkra och det kändes väldigt irriterande men bortsett från det... Me like!

Publicerat
  • Författare

Tack för svar!

Anders S: Har du haft flera ex av 303:an? Ser ut som att du haft träkolv och sen bytt till XT? Hur står sig XT mot vanliga träkolven?

Jag har tittat vidare och för att få plats med "rätt" antal patroner verkar man få ha ett större magasin än standard! Det vanliga magasinet verkar bara ta 2+1 och väljer man det större ser ju bössan ut som nåt man ska ut i kriget med :wink:

Publicerat

Åt helsike för lång kolv är min personliga åsikt.

Speciellt när den ska användas för snabba anläggningar och skott. Och det ska den väl...

Jag provade en 303 med en träkolv på 37-38 cm.

Den kändes otymplig och malplacerad för snabba jaktskott, och då är jag ändå 185cm och var sommarklädd.

Men - det är väl en smak och teknikfråga. Och kolvar kan ju kortas.

Publicerat

Precis. Jag anser att iaf träkolvar ska vara 36-38cm från start. Passar för det första utmärkt för mig, och enkelt att kapa för de som är kortare i rocken. :) och bakkappan får formas om. Enklare än att ragga förlängningsbit och köpa helt ny bakkappa.

Publicerat

Tack för svar!

Anders S: Har du haft flera ex av 303:an? Ser ut som att du haft träkolv och sen bytt till XT? Hur står sig XT mot vanliga träkolven?

Jag har tittat vidare och för att få plats med "rätt" antal patroner verkar man få ha ett större magasin än standard! Det vanliga magasinet verkar bara ta 2+1 och väljer man det större ser ju bössan ut som nåt man ska ut i kriget med :wink:

Jag har bara haft en. Jag tänkte köpa ny men det var billigare att byta stock och kolv än att byta in bössan.

Ja, det stora magasinet ser och är lite väl mastigt i storlek. Dock ett måste att ha enligt mig!