Publicerat Oktober 11, 201312 yr Funderat lite på dedär påfundet progresiv press o dess funktioner för klass 1 laddandet? Skaffat 6.5 igen och ja laddandet är spännande o skoj när man ska testa laddningar o dylikt men för mängdframkallande av patroner kanske en progresiv press skulle va något? Ni som har sådan. Hur tycker ni det fungerar samt vilka grejer ska man köpa? Inte ute efter monsterpressen som är dyr som skam men en bra vettig press. Kan även eventuellt vara aktuellt o ladda 357mag eller liknande i framtiden.
Publicerat Oktober 12, 201312 yr Jag har en RCBS 4x4 auto Press som jag köpte begagnad för en billig slant. Laddar 6.5, 8.57 och 32, 9, 357. När man väl har gjort alla inställningar så är det hur smidigt som helst. Bara att sätta dit en kula och ställa dit en hylsa dra i spaken å så gör man samma sak om å om igen. Brukar kolla krutmängden ofta i början, sen när man ser att den är som den ska, så kanske jag kollar var tionde patron eller så. Man skjuter ju betydligt mer pistol- än gevärs -ammo iaf jag. Men det går lika fort att ladda så det spelar ingen roll. Har laddat ca 1500st 357 å 5-600 6.5 i sommar typ. Jag tycker den funkar bra för mitt behov men som sagt det finns säkert sämre och jag vet att det finns dyrare å bättre med. Hur som helst så är det jävligt smidigt Jag kom över den här av en ren slump. Har inte provat någon annan heller så jag har inget att jämföra med tyvärr. Men en sak är säker det går betydligt fortare än en enpetare