Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips på thermos1

Featured Replies

Publicerat

Jula säljer ut de rostfria PRIMUS thermosarna till halva priset!

0,35l för 79kr och 75cl för 99kr.

dom är helt ok, den lilla var bland de bästa i testet i jaktjournalen tror jag det var!

Både skruv och lite ljudligare tryckknapp!

Publicerat

min bror jobbar på PTS permanent thermos system, skall man ha en som fungerar så e det thermos som är det enda alternativet, efter det finns ett märke som heter vildmark, resten skall man undvika :) dom hade den där termosen som ser ut som en hagelpatron men den försvann den höll inte måttet för 5 öre,

Publicerat

Har två thermos de är 25år gamla men jösses vilken kvalité och håller värmen länge, alla jag träffat som har likadana säger samma sak, den där som ser ut som en hagelpatron, är nog det värdelösaste jag prövat, fick en sån från kollegorna, den är kul men ack så kass.

Publicerat

Köpte mig en ståltermos när de var ganska nya som produkt och ganska dyra. Det är nog bortåt +30 år sedan nu... En rejäl japansk termos med plastlock så den är dessutom riktigt tyst, moderniteter som att man inte behöver skruva av locket för att hälla upp dryck utan bara klicka på en knapp var inte uppfunnet när denna termos uppfanns och det bidrar nog också till tystheten. Viktigast för värmehållningen tror jag beror på att den verkar rejält isolerad, den klonkar inte som en del flaskor gör, det verkar välfyllt mellan yttre och inre manteln. Håller värmen gott och väl ett helt dygn, av naturliga skäl krymper tiden ju oftare man öppnar och släpper ut värmen. Håller den samma klass de kommande 30 åren så tror jag att mina efterlevande får använda den som urna, jag vill ha den med mig dit jag ska...  :devil:

Publicerat

Köpte mig en ståltermos när de var ganska nya som produkt och ganska dyra. Det är nog bortåt +30 år sedan nu... En rejäl japansk termos med plastlock så den är dessutom riktigt tyst, moderniteter som att man inte behöver skruva av locket för att hälla upp dryck utan bara klicka på en knapp var inte uppfunnet när denna termos uppfanns och det bidrar nog också till tystheten. Viktigast för värmehållningen tror jag beror på att den verkar rejält isolerad, den klonkar inte som en del flaskor gör, det verkar välfyllt mellan yttre och inre manteln. Håller värmen gott och väl ett helt dygn, av naturliga skäl krymper tiden ju oftare man öppnar och släpper ut värmen. Håller den samma klass de kommande 30 åren så tror jag att mina efterlevande får använda den som urna, jag vill ha den med mig dit jag ska...  :devil:

Det blir säkert inga problem att hålla drycken varm där du hamnar... ;)

Publicerat

Stanley...'there can be only one' B-)

Publicerat

Thermos är det man ska ha, alla andra jag provat kan man slänga...

Publicerat

Jag tror du får ett trångt efterliv, Sv Kyrkans rekommendation är att minsta volym för en vuxens urna är 4.6 liter. 

Publicerat
  • Författare

Jag har nu testat dessa jula thermosar i två dagar!

0,35 liters håller inte värmen om man tar en kopp då och då mer än ca 6-8 timmar men 0,75 cl har hållt bra i 12 timmar!

Publicerat

köpte en termos av märket Thermos på ica för att ha i jobbet....

den håller värmen riktigt bra och även man tar koppar regelbundet under dagen så är det varmt efter 12-13 timmar och ljummet dagen efter om det skulle bli något kvar.

köpte nyss en Thermos mugg på claes olsson den håller också värmen riktigt bra och går att dricka ur fast man bränner gärna tungan på den då....

• 3 weeks later...
Publicerat

De modellerna som har en rund tryckknapp i mitten kan man iaf glömma. Det är verkligen helt omöjligt att öppna dessa tyst!

Publicerat

De modellerna som har en rund tryckknapp i mitten kan man iaf glömma. Det är verkligen helt omöjligt att öppna dessa tyst!

Sen håller dom inte tätt heller.

Publicerat
  • Författare

Mina håller tätt men jag använder inte knappen,jag skruvar!

Publicerat

Min 1l Primus kom med både tryck o fast skruvkork i plast.

Har använt den nu i både -35 o plusgrader under ett par år och aldrig märkt av en betydande värmeminskning för dagligt bruk.

Tom druckit kaffe dagen efter som varit fullt drickvarmt men av andra orsaker inte smakat som nykokt direkt  :thumbsup:

Jag e toknöjd med Primus.

Men de mindre varianterna kanske inte e lika bra?

Publicerat

Stanley...'there can be only one' B-)

Absolut. Stanley är utan konkurrens bäst..

Publicerat
  • Författare

Såg att dom säljer märket Thermos på ica nu, men jag är som sagt nöjd med mina primus!

Publicerat

Tools har kampanj på blå 1l Thermos för 149kr

Publicerat

Thermos Light & Compact. Da Shit.

-- Mats

Publicerat

Jag köpte precis en liten (0,35l) Primus termos och måste tyvärr säga att jag är rätt besviken. När jag häller i kaffet i den blir utsidan av termosen varm, så isoleringen är ju sisådär. Kaffet är pissljumet efter ett par timmar. Dessutom läcker min rätt duktigt. Primus gör ju bra kök så jag hade hoppats lite mer på deras termosar.

Själv har jag satt upp en Stanley-termos på önskelistan. Får hoppas att tomten tycker jag varit snäll i år...

Publicerat
  • Författare

Jag köpte precis en liten (0,35l) Primus termos och måste tyvärr säga att jag är rätt besviken. När jag häller i kaffet i den blir utsidan av termosen varm, så isoleringen är ju sisådär. Kaffet är pissljumet efter ett par timmar. Dessutom läcker min rätt duktigt. Primus gör ju bra kök så jag hade hoppats lite mer på deras termosar.

Själv har jag satt upp en Stanley-termos på önskelistan. Får hoppas att tomten tycker jag varit snäll i år...

Byt in den om du har kvar kvittot, en thermos ska inte bli varm på utsidan, då felar isoleringen!
Publicerat

Igår hade +Plus test på termosar på SVT24 såg jag, missade programmet tyvärr. Men borde gå hitta på SVTplay

Publicerat

Märket thermos kom på en god andra plats.

Kommer inte riktigt ihåg vad ettan hette med det skillde bara 0.5 grader i temp efter 6 timmar dom låg runt 80 grader....och start temp var om jag minns rätt 90 grader....

Publicerat

Byt in den om du har kvar kvittot, en thermos ska inte bli varm på utsidan, då felar isoleringen!

Var så klantig att jag slängde det. Den var ju billig så det fanns ju ingen anledning att spara det... :confused:

Publicerat

Köpte på Ica för något år sen, plåtmoj som kostade 90 pix eller något. Hade några redan av samma snitt, fungerar helt okay.

Läste ngn test i Svensk Jakt för många år sen, har för mej att skillnaderna i värme mellan de olika fabrikaten var marginell.

Publicerat

Märket thermos kom på en god andra plats.

Kommer inte riktigt ihåg vad ettan hette med det skillde bara 0.5 grader i temp efter 6 timmar dom låg runt 80 grader....och start temp var om jag minns rätt 90 grader....

Isosteel vill jag minnas när jag kikade lite snabbt på SVTPlay..