Publicerat Oktober 14, 201312 yr Min finnspetstik är nu dräktig på 38:de dygnet, vad som gör mig förbryllad är att hon har små blödningar sedan 8 dagar tillbaka. Jag har varit på ultraljud vilket visade ett antal foster, en normal livmoder och vet skrev på intyget, normal dräktighet, det var i onsdags men blödningen fortsätter, små droppar klart rött blod med långa mellanrum, ibland en till två dagar mellan. I övrigt visar hon normala tecken på dräktighet, ökat bukomfång, hunger, mjölkådrorna sväller, så oxå spenarna. Jag har fött upp 31 valpkullar men aldrig sett nåt liknande, någon som varit med om samma och vad hände i så fall?
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Jag har aldrig hört talats om något liknande o är lika förbryllad som du Mirva.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Är ändå mer förbryllad nu, valparna blev 13 veckor i fredags, var och varannan gång jag rastar tiken finns små slamsor och blod i snön när hon pinkat. Var till vet idag det togs noggrant ultraljud på livmoder och blåsa, urinprov och blodprov, det fanns inget fel överhuvudtaget, men blöder gör hon. Vets utlåtande var kanske sena avslag efter valpningen, håll koll på henne, 3584kr tack. Synd att jag kört bort alla katter till räven, kanske skulle smaka med kattstek att blanda ut gröten med de kommande månaderna Någon som varit med om detta och vad gjorde ni i så fall?