Publicerat Oktober 15, 201312 yr Hej på er! Som många andra har jag varit massa på forumet och läst utan att bli riktig medlem. Tog tag i detta nu! Jag är 33 år fyllda och är uppväxt på en ö i Öckerö kommun men har via jobbet nu flyttat till Pajala (150 mil). Hemmavid brukar det bli sjöfågeljakt för det mesta runt öarna men även lite rådjur/räv på arrenderad mark en bit utanför Gbg. Uppe i norr har jag plats i ett älglag i Tornedalen sen 2006. Jag flyttade nyligen norrut och är galet sugen på fågeljakten här; framförallt tjäder/orre. Hoppas man kan få uppleva fin toppfågeljakt i vinter! Finns det fler jägare i norra Norrland som har nåt skoj på gång får ni gärna höra av er. Jag är villig att haka på det mesta! Fridens!
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Hej o välkommen hit! En emigrerad smålänning till Kalix. Jag håller på och färdigställer det här projektet. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/42547-restaurering-av-jaktkoja/page-5#entry742992 Jonsson´s mobila tjuvjaktskoja. Jag jagar i Bondersbyn efter Kalixälven. Gift med en jänta från byn.
Publicerat Oktober 22, 201312 yr Hej på er! Som många andra har jag varit massa på forumet och läst utan att bli riktig medlem. Tog tag i detta nu! Jag är 33 år fyllda och är uppväxt på en ö i Öckerö kommun men har via jobbet nu flyttat till Pajala (150 mil). Hemmavid brukar det bli sjöfågeljakt för det mesta runt öarna men även lite rådjur/räv på arrenderad mark en bit utanför Gbg. Uppe i norr har jag plats i ett älglag i Tornedalen sen 2006. Jag flyttade nyligen norrut och är galet sugen på fågeljakten här; framförallt tjäder/orre. Hoppas man kan få uppleva fin toppfågeljakt i vinter! Finns det fler jägare i norra Norrland som har nåt skoj på gång får ni gärna höra av er. Jag är villig att haka på det mesta! Fridens! ejder.jpg Trevligt att någon flyttar åt rätt håll
Publicerat Oktober 22, 201312 yr Hej o välkommen, hur jagar du skogsfågel, lite nyfiken bara. Jagar själv med finnspets.
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Författare Jag har för tillfället ingen hund. Det hade varit fantastiskt att få uppleva trädskällarjakt nån gång men jag är osäker på hur länge jag blir kvar här. Jag tänkte skida efter dem och skjuta toppfåglar.