Publicerat Oktober 16, 201312 yr Har skjutit 7 älgar med naturalis i 308 och alla har fallit inom 50m. Alla har int varit genomslag men hittat kulorna i andra sidan älgen och dessa gånger har det varit benträff. 4 kalvar 2 tjurar och 1 kviga. Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Ja nu ligger dom ju runt 16kr st innan kostade dom runt 24kr. Jag har bara hört gott om dem, men undrar om dom är bättre än rhino/barnes som är billigare!
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Författare kanske värt att prova jag fick en paket för ett tag sen som bara ligger. Kanske skulle ladda upp dom.
Publicerat Oktober 16, 201312 yr I Finland skjuts 20-30 % av älgarna med kopparkulor, och det är väl inte Barnes som gäller där direkt...
Publicerat Oktober 16, 201312 yr JAG tycker att då man skjuter på åtel eller vakjakt/pursch så är kopparkulor skitbra, vid ren drevakt med snabba skott är JAG tveksam till den omtalade rikoschettrisken lite tveksam!