Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Utrustning .22 hornet

Featured Replies

Publicerat

Hej! Tänkte prova ladda lite ammunition själv, men eftersom jag är helt grön på området så tänkte jag höra om någon vet vad man ska skaffa för utrustning?
Tänkte börja ladda 22 hornet men eftersom det är en hel djungel där ute med olika verktyg och tillbehör så blir jag inte klok på vilken utrustning jag måste ha för att komma igång.

Så om någon har nå bra tips så vore det uppskattat! =)

Tack på förhand!

Publicerat

Ett RCBS,http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=RCBS+ROCK+CHUCKER+SUPREME+MASTER+KIT&id=2230〈=sv eller liknande kit. Sedan ett Redding verktyg som klarar de små tändhattshålen i hornet. Vihtavouri N110 och eventuellt Vihtavouri N120. Samt small rifle tändhattar. Rws 46 grains fmj kulor eller S&B 45 grainare. Hornady 40 grains Z-max eller V-max till kråk, skat, räv, alltsominteskaätas jakt. Vill du skjuta 50 grains kulor så vv N120 krut, small pistol magnum eller small rifle magnum och sakos 50grains fmj om det ska vara fmj annars någon vanlig blyspets utan boattail.

Publicerat

Misstänker att du har en sån där röd skällapparat som går igång på tjäder. Kan rekommendera 50 grainskulor och på över hundra så kan du skjuta med Sp kulor alltså blyspets. De är gjorda för 222rem farter och spöar inte fågeln skjutna ur en hornet. Däremot så rasar pippin från trädet som en cementsäck.

Publicerat

RWS hylsor är ett säkert kort, Sellier & Belot är skräp med så trånga tändhål att utstötaren fastnar. Lil' Gun krut är fantastiskt för att nå lite högre farter. Köp gärna halskalibreringsverktyg när du ändå köper verktyg men helkalibrering behövs också.