Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bukad kulting

Featured Replies

Publicerat

Mycke jakt har de ju blivit..

Har visst glömt att skriva nått i denna arean..

Blev hur som några uppdrag i Tisdags tror jag de va..

Ett par bommar på gris kontrollerade vi och så en bukad kulting 20-25kg fälld av mig själv för unghunden.

Två kultingar i pass en fälldes direkt och sen två smällar på den andra varav andraskottet förmodligen tog för då hade skytten en förnimmelse av att rödpunkten va mitt i grisen när det small.

Spårade en bit, kanske 100 talet meter. såg att den blödde rätt ordentligt och troligen från buken. Släppte tiken som gick ifatt reste, ståndade och så blev det gångstånd. lyckades springa ifatt och avsluta på kort håll.

Fick först hålla inne med skott för Signe va i vägen men så drog den och jag fick en lucka som förvaltades väl.

Första skottet högt i buken under ryggraden strax bakom mitten på kultingen, gått igenom filen på grisen.

Signe skötte sig jävligt bra men är lite hetsig i spårandet....

Lämplig storlek på gris för henne.

Sköts dessutom en 50kilos på drev i måndags för tjejen oxå  :thumbsup: 

Blev riktigt bra film där jag har kultingen 50cm framför bösspipan och Signe bakom.

Men den filmen går som avbetalning på Blackies väst :wink:  så den får ni vänta med o se  :tongue:   

Publicerat

Nu får det bli lite ordning här. Du får ju inte gå och tjuvhålla på eftersöken. ;)

Skitkul att du fått skjuta några för Signe. :)

Publicerat
  • Författare

När jag tänker efter så sköt vi en i lördags för Blackie oxå  :wink:

Påskjuten på fredagskvällen kl 22... fick samtalet på lördag förmiddag kl 10.00...

Helt sjukt.. va fan kan de inte ringa innan för... han dit till 11 så det va väl en 13 timmar gammalt.

Mellangris va det nu är...

slog dit direkt i skottet och va borta när han gick o kolla.

Hur som så spårade tåget som en gudinna 13 tim efter skott, så efter nå km i band kopplade jag loss.

Lite strul i ett stort kärr med flera diken men efter 3km fick hon kontakt.

Det gick iväg och jag blev avhängd långt från bilen men polaren kunde hänga på.

Han hade läge när det lufsade en 60-70kg gris över vägen men då kom en bil lämpligt. De va markägaren.

Bara skjut sa han. Kollade med skytten som varken kunde bekräfta eller dementera om det va rätt gris.

Varken färg eller vettig storleks beskrivning kunde han säga...

Så Polaren sköt iallafall en gylta på 65 kg som även nu mest lufsade undan framför Blackie.

Nu ytterligre flera marker bort.

Tyvärr fel gris....

Den markägaren mötte vi oxå och han va bara glad, vi hjälpte givet honom o ta hand om den, flådde osv lite för att va säkra på att om de va fler en ett hål i den.

Markägaren ville bjuda på middag men vi va ju tvungna att försöka leta upp rätt gris.

Väl tillbaka så kollade vi flera ställen där det ev kunde blivit fel men fram till upptaget verkar det va rätt.

Men där va det flera grisar och ko med två kalvar...

Vi, eller hundarna lyckades inte reda ut vad sm va rätt...

Inte vi heller.

Fick ge upp.

Åkte tillbaka till skytten och förklarade läget, då som först sa han att det nog rörde sig om en 40kg gris.......

Kunde han väl för fan kläckt ur sig direkt...

Då hade vi kunnat avbryta typ 10 min efter upptaget och fel gris hade inte blivit skjuten.

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag hörde att den finns på Hazzan kött o video i Teensta ,,märkt med Best price 9,90 kr om man köper en grisfile :yes:  

Publicerat
  • Författare

Jag hörde att den finns på Hazzan kött o video i Teensta ,,märkt med Best price 9,90 kr om man köper en grisfile :yes:  

Jepp! går att få 4 för priset av 5 på kupong oxå 

Publicerat

:laugh:  :tongue: