Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varför är det en sådan brist på komponenter?

Featured Replies

Publicerat

Har kikat runt lite på de vanliga importörerna och reflekterar över varför saldot är noll på nästan allt vad gäller kulor, hylsor och övriga komponenter. Har jänkarna fått något "jorden går snart under jag behöver ett större vapen och större ammunitionslager" dille eller är det något annat som pågår?

Publicerat

Ja, typ :-/

Publicerat
  • Författare

Va? Har du också upptäckt att Raimo sitter häktad? :wacko:

http://www.expressen.se/nyheter/han-ar-de-kriminellas-egen-vapenhandlare/

:smile:

Tänkte mera på kulor och hylsor än granatkastare och kulsprutor men det är säkert fler än jag som har problem att hitta det de söker. :wink:

Publicerat

Skarpare regler på ingång i usa gör att jänkarna bunkrar.

Publicerat
  • Författare

Vad är det för regler? Blyanvändning eller annat?

Publicerat

Det är en stor lobbyorganisation som försöker stoppa den "fria" vapenhandeln och man har under Obamaregeringen tidigare bl a kraftigt höjt priserna på ammunition i syfte till att minska handeln.

Mig veterligen har man knappt kunnat handla .22LR på flera år i USA och många av de andra vanliga kalibrarna är nästan helt slutsålda.

Sen kan kanske en del bero på den skrala ekonomin också men att flera tillverkare har blivit beordrade att producera mindre är nog ett troligt faktum.

Jänkarna har hamstrat ammunition ända sedan Obama tog makten i USA och det finns inga tecken på att de lugnar ner sig, snarare tvärtom!

Allt fler köper nu AR15 varianter eftersom de är rädda att de skall bli förbjudna inom kort, vilket redan har hänt i minst sex delstater om jag inte har helt galna uppgifter?

Publicerat

De stora kultillverkarna i USA gör mest bara kal .30 kulor i nuläget. De hinner inte med annat pga hamstringen.

Publicerat

Det suger som både användare och tyvärr i yrkeslivet oxå! Finns inge tråkigare än kommentaren. Tyvärr slut på ovis tid...

Publicerat

Kal 30?

Men det är ju 9mm , 357 och 38 tillsammans med AR15 försäljningen som ökat här borta.

Var på BassPro förra veckan och där var det gott om det mesta i hyllorna. Tror värsta rusningen här är över tills det händer något nytt. Då tar det säkert fart igen!

Publicerat

Jo men så skall prylarna komma hit också, det är en annan sak. Christian

Publicerat

Jo men jag har ju 5 kubikmeter gratis vid årsskiftet. Fast det är klart. Mina två damer kanske också vill ha med sig lite hem...

Skämt åsido så såg det helt annorlunda ut för ett halvår sedan. Så det tar nog bara någon månad ytterligare och så märker ni skillnad även hemma i Svedala...

Publicerat

Jo men jag har ju 5 kubikmeter gratis vid årsskiftet. Fast det är klart. Mina två damer kanske också vill ha med sig lite hem...

Skämt åsido så såg det helt annorlunda ut för ett halvår sedan. Så det tar nog bara någon månad ytterligare och så märker ni skillnad även hemma i Svedala...

2-3 askar kulor får du väl med dig hem åt mig om det är lovligt att för dig att ta med dig hem? :wink:  :biggrin:

Publicerat

Fem kubik?!

Då kan du ju ta hem ett par kubikmeter Fruit Loops med marshmallows åt mig! ;)

Och några kartonger Welch's grape jelly... :P

Fan vad jag kan sakna vissa saker från USA ibland.

En bekant brukar köpa någon kartong flingor och en burk vindruvsgelé åt mig ibland när han varit över, men det brukar ta slut på bara ett par dagar.

Nejdå... Jag skojar bara. Du hittar säkert annat att fylla dom fem kubikmetrarna med.

Var i staterna har du bott?

Sista tre gångerna bodde jag i Lexington, KY.

Trivdes ganska bra i USA faktiskt.

Publicerat
  • Författare

Fem kubik jaktgrejor åt forumets medlemmar kan nog bota torkan här en stund. :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Amerikanarna håller godsakerna för sig själva.... 

Publicerat

Bor granne med Pentagon...

Och ja nog har jag en del att ta med. Hade inte räknat med spjälsäng och vagga!

Men lite jakt saker åker givetvis med. Tyvärr gäller tillgriper bara sådant jag använt här borta. Svårt att hävda det med kulor...

Publicerat

Du ser... ;)

Har varit i din situation själv, och tro mig, när dagen kommer så undrar du var tusan dom där fem kubikmetrarna tog vägen och hur 17 du ska få med allt.

Publicerat

Funderar allvarligt på om jag inte kan få till en tjänsteresa ToR Sverige i December. Tre resväskor då gör ju lite skillnad... Eller inte. Nej du har nog rätt. Lär inte bli svårt att fylla kubikmetrarna...