Publicerat Oktober 22, 201312 yr Detta är en populär post. Näe, nu kan jag inte vänta längre... Finns det ingen vänlig själ i Mälardalen/Roslagen som har "världens bästa tax" och finfina rådjursmarker och kan tänka sig att bjuda in en gästjägare? Eller ja, jag skulle faktiskt bli väldigt nöjd bara av att få komma och sitta på "lyssnarpost" med en termos kaffe.
Publicerat Oktober 22, 201312 yr Finns det några sådana fina rådjursmarker numera som det gjorde under 80-talet för då var dom överallt? Jag hade fullt av dom runt stugan utanför Aneby när jag bodde där.
Publicerat Oktober 22, 201312 yr Författare Någonstans måste det finnas finfina rådjursmarker kvar, där kattj@£$*na inte fått så rejält fotfäste ännu och sannolikt nära bebyggelse. Med en duktig tax borde man ju kunna jaga i t.ex stadsskogen i Uppsala, en grön lunga helt omgiven av stadsbebyggelse och sannolikt full av rådjur som av naturliga skäl aldrig jagas annat än av irriterade trädgårds(j)ägare. Det MÅSTE finnas både finfina rådjursmarker och duktiga taxar annars är hoppet ute för en av mina absoluta toppjaktformer!
Publicerat Oktober 22, 201312 yr Jag har bara hört från bygden hemifrån runt södra Vättern, men där har stammen minskat dramatiskt. Om inte min f. d arb.kollega från Habo sköt 3 bockar första dagen på bockjakten på slutet av 70- o 80-talet så var det något fel. I år sköt han en första dagen men enl. han så har stammen minskat rejält nere i bygden.
Publicerat Oktober 22, 201312 yr Mjaaa... ska kolla, har några bekanta inbitna PanzarTax jägare. Dom vill tydligen helst jaga med likasinnade..
Publicerat November 19, 201312 yr t.ex stadsskogen i Uppsala, en grön lunga helt omgiven av stadsbebyggelse och sannolikt full av rådjur som av naturliga skäl aldrig jagas annat än av irriterade trädgårds(j)ägare. Jepp. Där kryllar det av rådjur, utbytesstudenterna går dit och promenerar och kommer tillbaka helt lyriska av att ha fått se viltlevande klövdjur.
Publicerat November 19, 201312 yr hmmm du ställer stora krav. rådjursjakt med tax nära dig. Tax har jag. rådjur finnes men det är betydligt mer dovhjortar. 35 mil sydväst Uppsala, är det nära dig?
Publicerat November 19, 201312 yr Är du intresserad så ska jag till björklinge på lördag och släppa basseten........ Hör av dig via m då jag måste tigga och trixa lite
Publicerat November 20, 201312 yr Författare Är du intresserad så ska jag till björklinge på lördag och släppa basseten........ Hör av dig via m då jag måste tigga och trixa lite Tusen tack för erbjudandet, starkt att du är beredd att både tigga och trixa för en okänd människa! Ska iväg med min egen basset väldigt nära Björklinge... Verkar inte vara många som har basset åt det hållet. Men igen, tusen tack för erbjudandet i alla fall!
Publicerat November 20, 201312 yr Författare hmmm du ställer stora krav. rådjursjakt med tax nära dig. Tax har jag. rådjur finnes men det är betydligt mer dovhjortar. 35 mil sydväst Uppsala, är det nära dig? Oohh, 35 mil är inte nära men jag ska inte säga nå't, har åkt bil från Uppsala via Rotterdam till Edinburgh för att para en tik så... Inte nära men fullt genomförbart! Är det inte grisväder på vägarna så handlar det ju bara om att stiga upp ur sängen, se till att ha bilen tankad och ge sig iväg! Tackar för erbjudandet och är det bara ett tillfälle då det passar så kommer jag gärna å lyssnar på din tax!
Publicerat November 20, 201312 yr Ge den till mig istället. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. now Free
Publicerat November 20, 201312 yr Detta är en populär post. Det är väl uppenbart. Han vill vara med i finrummet lite
Publicerat November 20, 201312 yr Författare Bara lite nyfiken....om du har basset, varför taxjakt? /Urban Har dessvärre aldrig jagat med en duktig petit... Däremot några få gånger med duktiga taxar. Perfekt tempo för rådjur i mina ögon, ju duktigare hund dess bättre tempo och trånga, fina bukter som ger många chanser att både se och skjuta även i förhållandevis små såter. Så, varför köpte jag över huvud taget petit i stället för tax... Vill gärna ha en tax men den SKA vara korthårig och korthårstaxar växer inte på trä'n direkt... Har dessutom hört att de kan vara lite vassa i temperamentet och det vill jag INTE ha. Men visst, vem vill inte vara med lite i finrummet!?
Publicerat November 20, 201312 yr Säg till så kommer jag och visar hur bassetjakt funkar.....fast det blir ju med en fauve förstås... /Urban
Publicerat November 20, 201312 yr Författare Säg till så kommer jag och visar hur bassetjakt funkar.....fast det blir ju med en fauve förstås... /Urban Hade jag bara haft nå'n skog hade du fått komma direkt, inte ens en fauve kommer till sin rätt på ett oääääändligt hygge...
Publicerat November 21, 201312 yr Får väl försöka lösa det. Har tyvärr inga egna marker, men är rätt duktig på att tigga och trixa. Lite fullbokad innan jul bara /Urban
Publicerat November 21, 201312 yr Vill gärna ha en tax men den SKA vara korthårig och korthårstaxar växer inte på trä'n direkt... Men visst, vem vill inte vara med lite i finrummet!? Så sällsynta är dom väl inte.
Publicerat November 21, 201312 yr Författare Så sällsynta är dom väl inte. några taxar.jpg Nä, stopp å belägg nu, man får inte publicera porriga bilder på denna sajt... Vilka finingar!
Publicerat November 21, 201312 yr Näe, nu kan jag inte vänta längre... Finns det ingen vänlig själ i Mälardalen/Roslagen som har "världens bästa tax" och finfina rådjursmarker och kan tänka sig att bjuda in en gästjägare? Eller ja, jag skulle faktiskt bli väldigt nöjd bara av att få komma och sitta på "lyssnarpost" med en termos kaffe. Får bli nästa år har valpar nu får höras senare.
Publicerat November 22, 201312 yr Nä, stopp å belägg nu, man får inte publicera porriga bilder på denna sajt... Vilka finingar! Visst är det en härlig syn Två är mina, den fetaste är pappas och valpen och två av av dom vuxna hör till "min" uppfödare som var på semester när bilden togs.
Publicerat November 22, 201312 yr Författare Visst är det en härlig syn Två är mina, den fetaste är pappas och valpen och två av av dom vuxna hör till "min" uppfödare som var på semester när bilden togs. Ssss... Skylla på pappa! Det där kan vi i alla fall inte kolla!
Publicerat November 22, 201312 yr Nä det är klart. inte så lätt att kolla. här kan du kolla på mina fetknoppar.