Publicerat September 9, 200619 yr Halloj Någon som vet hur detta går till? Mitt tryck är rent, distink men något för hårt. Finns en röd skruv i magasinbrunnen? Hur göra för att få trycket lättare och hur lätt kan man utan att det smäller av sig själv?? :
Publicerat September 9, 200619 yr kolla tillverkarens hemsida... kan löna sig http://www.tikka.fi/pdf/manuals/old/Tikka558_658.pdf
Publicerat September 9, 200619 yr HallojNågon som vet hur detta går till? Mitt tryck är rent, distink men något för hårt. Finns en röd skruv i magasinbrunnen? Hur göra för att få trycket lättare och hur lätt kan man utan att det smäller av sig själv?? : Den röda skruven är det...skruva i den tills du får trycket som du vill ha det....sen "laddar" du (UTAN skott) och slår bakom kolven på bössan/dunkar den i golvet, ja gör allt för att provocera fram ett "vådaskott, i detta fallet ett klick....klickar den inte så har du antingen glömt att "ladda" den eller så har du justerat den bra. går att få helt UNDERBARA trycken med Tikka M55/65! /Fredde
Publicerat September 9, 200619 yr Författare Vilket tryck ja fick till jisses amalia Fan nu ska de skjutas träffbilder som får bänkskyttarna att lägga av med sin sport ;D
Publicerat September 9, 200619 yr Vilket tryck ja fick till jisses amalia Fan nu ska de skjutas träffbilder som får bänkskyttarna att lägga av med sin sport ;D jaha....lycka till
Publicerat September 9, 200619 yr Vilket tryck ja fick till jisses amalia sa ju dé ;D :-*.... glömde nämna en sak :-[...."slå" åt slutstycket hårt...alltså laddningsprocessen du vet...ladda om våldsamt...svårt å förklara, men jag tror du fattar vad jag menar. om man gör så kan den "smälla" om du har justerat trycket aldeles för lätt...så testa det innan du laddar skarpt.
Publicerat September 9, 200619 yr Författare Hehe jepp, får ja ett rådjur så ringer ja väl från skogen hmmm ne kan inte ditt mob nummer. Jag har ju aldrig hmmm va fan säger man??? Rensa säger man ju om fisk, hmm passa kanske de heter. Nåväl man vill ju ta hand om rådjuret på rätt sätt så den blir ätlig och rätt styckad dessutom :
Publicerat September 9, 200619 yr Hehe jepp, får ja ett rådjur så ringer ja väl från skogen hmmm ne kan inte ditt mob nummer.Jag har ju aldrig hmmm va fan säger man??? Rensa säger man ju om fisk, hmm passa kanske de heter. Nåväl man vill ju ta hand om rådjuret på rätt sätt så den blir ätlig och rätt styckad dessutom : kan du inte mitt mob nr??...då är du "in deep shit" ;D ;D...närå skojjar bara....borde finnas på din telefon i.o.m att du fått nåt SMS av mig...om inte får du aldeles strax ett PM....
Publicerat September 9, 200619 yr Författare mm Kent hjälper säkert till i vanliga fall men nu e han på älgjakt den rackarn. Kanske skiter i rådjuren imorgon å pangar smått på morgon och sjöfågel på kvällen, jopp så får de bli. Jag har bokat in rådjursjakt i kalendern till veckan så de hinns me de åxå ;D