Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tryckesjustering Tikka modell 65

Featured Replies

Publicerat

Halloj

Någon som vet hur detta går till?

Mitt tryck är rent, distink men något för hårt. Finns en röd skruv i magasinbrunnen?

Hur göra för att få trycket lättare och hur lätt kan man utan att det smäller av sig själv??  ::)

Publicerat
Halloj

Någon som vet hur detta går till?

Mitt tryck är rent, distink men något för hårt. Finns en röd skruv i magasinbrunnen?

Hur göra för att få trycket lättare och hur lätt kan man utan att det smäller av sig själv??   ::)

Den röda skruven är det...skruva i den tills du får trycket som du vill ha det....sen "laddar" du (UTAN skott) och slår bakom kolven på bössan/dunkar den i golvet, ja gör allt för att provocera fram ett "vådaskott, i detta fallet ett klick....klickar den inte så har du antingen glömt att "ladda" den ;) eller så har du justerat den bra.

går att få helt UNDERBARA trycken med Tikka M55/65!

/Fredde

Publicerat
  • Författare

aaaah härligt här ska labbas  ;D

Publicerat
  • Författare

Vilket tryck ja fick till jisses amalia  :o

Fan nu ska de skjutas träffbilder som får bänkskyttarna att lägga av med sin sport  ;D

Publicerat

Fan nu ska de skjutas träffbilder som får bänkskyttarna att lägga av med sin sport  ;D

jaha....lycka till ;)

Publicerat

sa ju dé ;D :-*....

glömde nämna en sak :-[...."slå" åt slutstycket hårt...alltså laddningsprocessen du vet...ladda om våldsamt...svårt å förklara, men jag tror du fattar vad jag menar. om man gör så kan den "smälla" om du har justerat trycket aldeles för lätt...så testa det innan du laddar skarpt.

Publicerat
  • Författare

testat allt banne mig å den håller  :)

Publicerat
testat allt banne mig å den håller  :)

Dåså ;D...pang pang på dä ;D

Publicerat
  • Författare

Hehe jepp, får ja ett rådjur så ringer ja väl från skogen hmmm ne kan inte ditt mob nummer.

Jag har ju aldrig hmmm va fan säger man??? Rensa säger man ju om fisk, hmm passa kanske de heter. Nåväl man vill ju ta hand om rådjuret på rätt sätt så den blir ätlig och rätt styckad dessutom  ::)

Publicerat
Hehe jepp, får ja ett rådjur så ringer ja väl från skogen hmmm ne kan inte ditt mob nummer.

Jag har ju aldrig hmmm va fan säger man??? Rensa säger man ju om fisk, hmm passa kanske de heter. Nåväl man vill ju ta hand om rådjuret på rätt sätt så den blir ätlig och rätt styckad dessutom  ::)

kan du inte mitt mob nr??...då är du "in deep shit" ;D ;D...närå skojjar bara....borde finnas på din telefon i.o.m att du fått nåt SMS av mig...om inte får du aldeles strax ett PM....

Publicerat
  • Författare

mm Kent hjälper säkert till i vanliga fall men nu e han på älgjakt den rackarn. Kanske skiter i rådjuren imorgon å pangar smått på morgon och sjöfågel på kvällen, jopp så får de bli. Jag har bokat in rådjursjakt i kalendern till veckan så de hinns me de åxå  ;D