Publicerat Oktober 23, 201312 yr Hej alla jägare ! Jag är själv ingen jägare men däremot har jag en god vän som jagar och det är för hans skull som jag tänkte fråga er som vet. Senast ramlade min kompis i skogen så illa att gevärskolven gick av och brottytan är så att det knappast går att laga. Det visade sig dessutom att det är så kallad "tvärved" precis i brottet. Vad kan det kosta att köpa en ny eller bättre begagnad kolv till geväret, jag har googlat lite och ser att nya kolvar till en Tikka M595 ligger på runt 6000:- vilket hörs ganska mycket. Tacksam för svar och tips. Med vänlig hälsning Urban
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Har du kollat med Tommys vapenverkstad vad en kolv kostar där.? http://www.tommysvapenverkstad.se/Reservdelar.aspx
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Hej alla jägare ! Jag är själv ingen jägare men däremot har jag en god vän som jagar och det är för hans skull som jag tänkte fråga er som vet. Senast ramlade min kompis i skogen så illa att gevärskolven gick av och brottytan är så att det knappast går att laga. Det visade sig dessutom att det är så kallad "tvärved" precis i brottet. Vad kan det kosta att köpa en ny eller bättre begagnad kolv till geväret, jag har googlat lite och ser att nya kolvar till en Tikka M595 ligger på runt 6000:- vilket hörs ganska mycket. Tacksam för svar och tips. Med vänlig hälsning Urban Vet ni vad ni vill ha så beställ från USA nu när dollarn är så låg
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Med ledning av namnet gissar jag att vi bor nära varann... Be din polare steppa in på Vapencentrum med bitarna och snacka med Thomas. En reparation kan vara möjlig och brukar normalt bli starkare än innan, annars gör han även nya stockar - om det inte finns nån beggad över... -- Mats
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Har kompisen ingen försäkring? Medlemsskap i något förbund eller så? Torde väl gå att fixa tycker jag..
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Har kompisen ingen försäkring? Medlemsskap i något förbund eller så? Torde väl gå att fixa tycker jag.. min kolv gick av förra säsongen och det gick på min drulle försäkring
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Har precis fått en kolv på en Tikka m65 lagad för 600:-. Oavsett hur illa brottet ser ut så tror jag att det ända rätta är att låta någon Smed/kolvmakare titta på kolven.
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Precis som Hippen skriver så kolla försäkringar, hem/drulle, om han är med i nåt förbund, finns tom i vissa tidningsprenumerationer.
Publicerat Oktober 24, 201312 yr Författare Jag får tacka så mycket för tips och råd som ni föreslagit och är det så att någon skulle komma på något ytterligare så är det mer än välkommet. Med vänlig hälsning Urban